פיאט-קרייזלר מציעה לרנו - התמזגו איתנו
הקונצרן האיטלקי ממשיך בניסיונותיו ליצור קבוצת רכב ענקית ומציע להתאחד עם רנו, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. היצרנית הצרפתית אישרה כי היא מודעת להצעה וכי תדון בה. אם תתקבל יהפוך האיחוד לשלישי בגודלו בעולם הרכב
קונצרן הרכב האיטלקי-אמריקאי פיאט-קרייזלר (FCA) הגיש לרנו הצרפתית הצעת מיזוג, כך הודיעה פיאט הבוקר (יום ב׳) באופן רשמי. ברנו אישרו כי דנו בהצעה הבוקר וכי מנהלי המוצג ידונו בה בהמשך ׳בעניין רב׳. אם תסכים רנו להצעה לפיה החברות יחזיקו בבעלות שווה בקונצרן העצום, יהפוך שילוב המותגים - רנו-פיאט-קרייזלר ליצרן הרכב השלישי בגודלו בעולם.
קונצרן PSA מציע לפיאט-קרייזלר - בואו נתאחד
שווי היצרניות יחדיו עמד ביום ו' האחרון (24.5) על כ-32.6 מיליארד יורו, ושתיהן ייצרו במהלך 2018 למעלה מ-8.7 מיליון מכוניות. אם אכן יתאחדו, יהיו השתיים גדולות מהקונצרנים יונדאי-קיה הדרום קוריאני ו-GM האמריקאי, ויהפכו לכוח השלישי בגודלו אחרי פולקסווגן וטויוטה שמכרו במהלך 2018 למעלה מ-10 מיליון כלי רכב חדשים. השילוב רנו-ניסאן-מיצובישי עמד על מספר דומה אשתקד.
יש להבהיר כי הצעת המיזוג של פיאט אינה כוללת את הזרוע היפנית הכוללת את היצרניות ניסאן ומיצובישי, הראשונה שבהן מהווה חלק מהקונצרן הצרפתי-יפני הגדול כבר 20 שנה. בבלומברג מזכירים כי הן פיאט והן רנו חוו טלטלה ניהולית עזה במיוחד בשנה החולפת. מותו של סרג'יו מרקיונה בפיאט זעזע את הקונצרן הגדול, בזמן שהאיש החזק ברנו-ניסאן, קרלוס גוהן, מצא עצמו בטוקיו מאחורי סורג ובריח לאחר שנחשד בלקיחת טובות הנאה. ההתפתחות גרמה להרעה ניכרת ביחסים בין שתי השותפות הוותיקות.
אם יוחלט ברנו להגיע למיזוג בכל זאת יחד עם ניסאן ומיצובישי, תהפוך הקבוצה לגדולה בעולם הרכב ובפער ניכר, עם למעלה מ-15 מיליון כלי רכב חדשים בשנה. יש להזכיר כי פיאט מביאה עמה גם את קרייזלר, ג'יפ, דודג', ראם, מזראטי ואלפא רומיאו. במקרה זה מדובר בלא פחות מ-10 מותגי רכב מבוססים ומובילים המכסים כל קטגוריה קיימת בעולם הרכב.
החיפוש אחר שיתופי פעולה נרחבים הפך לאינטנסיבי במיוחד בשנים האחרונות, לאור השקעות עתק בפיתוח הנדרשות מיצרניות הרכב כיום, במטרה לענות על ביקוש משתנה ותקני זיהום מחמירים במיוחד. רכב חשמלי, מכונית אוטונומית, תחבורה שיתופית לסוגיה ועוד שינויים צפויים, מייצרים לחץ פיננסי כבד על יצרניות הרכב - בעיקר מחלקות המחקר ופיתוח. גם האטה מסוימת בדרישה לרכב חדש בשווקים הגדולים, גורם לדאגה בקרב משקיעים ומנהלי הקונצרנים.