קיה סורנטו GT-Line: לפוזה ולתינוק
רכב הפנאי הגדול של קיה זוכה לרמת גימור חדשה, עיצוב קרבי ומערכת למניעת שכחת ילדים. המחיר עומד על 240 אלף שקלים
כשנתיים לאחר שקיה סורנטו המעודכן הגיע לישראל, מרחיבה טלקאר היבואנית את ארסנל הגרסאות של רכב הפנאי ברמת גימור חדשה בעיצוב ספורטיבי תחת השם GT-Line. גרסה זו מחליפה את הסורנטו EX ותהיה יקרה ממנה ב-8,000 שקלים. הפער מול גרסת ה-Urban הבסיסית עומד על 25 אלף שקלים.
השינויים בגרסת ה-GT Line כוללים חישוקי "19 עם קליפרים אדומים, מדרגות צד ופנסי ערפל עם תאורת לד בעיצוב "קוביות קרח" (בדומה לספורטאז' GT). בתא הנוסעים יש ריפודי עור בצבע שחור עם תפירה באפור וסמלי GT Line, גימורי כרום ומנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה.
ביחידת ההנעה אין שינויים: כמו גרסת ה-EX היוצאת, גם הסורנטו GT-Line ישווק עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים (188 כ"ס). הגרסאות היקרות יותר יוצעו כבעבר עם מנוע הדיזל המוכר (2.2 ליטרים, 200 כ"ס) או עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים (277 כ"ס). שתי הגרסאות האחרונות מצוידות בתיבת שמונה הילוכים והנעה כפולה ומחירן גבוה בכ-50 אלף שקלים מגרסת ה-GT Line החדשה.
בנוסף לשדרוגים בעיצוב מקבל הGT-Line גם מערכת חדשה למניעת שכחת ילדים ברכב תחת השם Rear Occupant Alert - ROA. לאחר נעילת הרכב סורקת המערכת את המושבים באמצעות מערך חיישנים ובמידה ומזוהה נוכחות אדם ברכב - תתריע באמצעות פנסי האיתות והצופר.
הכותב חבר מערכת iCar