ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה - תגיע ארצה בסוף השנה
הגרסה המשפחתית לסדרה 8 נחשפה עם יחידות הנעה זהות לקופה, אבל גם מידות גדולות יותר וצמד דלתות נוסף. לישראל היא תגיע בסוף 2019
ב.מ.וו חשפה את סדרה 8 גראן קופה,
גרסת ארבע דלתות שתצטרף לארסנל המשפחתי הכולל את הקופה והקבריולה וצפוי להתרחב עם ה-M הסופר-ספורטיבית. מתחרות אפשריות: מרצדס AMG GT4
ופורשה פאנמרה.
זמן הגעה צפוי: אוקטובר הקרוב.
בהשוואה לסדרה 8 קופה, הגראן קופה ארוכה ב-23 ס"מ (508 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (193 ס"מ) וגבוהה ב-6 ס"מ (140.5 ס"מ). בסיס גלגלים צמח ב-20 ס"מ (302) ומאפשר התקנת צמד דלתות אחוריות - נטולות מסגרת כמו הקדמיות - ויצירת מרחב מחיה טוב משמעותית לצמד נוסעים מאחור. המושב האמצעי בספסל האחורי מיועד לנוסעים קטנים במיוחד ונסיעות קצרות, כך ב.מ.וו. תא המטען מכיל 440 ליטר (20 יותר מגרסת הקופה).
היצע המנועים זהה, ומנועי הבנזין המוגדשים הם הרלוונטיים לישראל - שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ו-340 כ"ס ב-840, V8 בנפח 4.4 ליטר עם 530 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה-קבועה במנוע הצנוע יותר, הנעה כפולה בלבד בחזק מהשניים. כל הגרסאות מצוידות בבולמי זעזועים אדפטיביים ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בעוד שכפולות ההנעה מצוידות גם בהיגוי אחורי אקטיבי (רק אופציה בהנעה אחורית).
הגידול במידות גם מביא עימו עליה במשקל העצמי של יותר מ-100 ק"ג. בהתאם, הזינוק איטי במעט: 5.2 שניות מעמידה ל-100 במנוע הבסיסי, (4.9 שניות במקרה של ההנעה הכפולה) ו-3.9 שניות ב-850, ומהירות מרבית של 250 קמ"ש בכל הגרסאות.
ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה