אודי מציגה SQ8 - לטוס בכוח הדיזל
היצרנית הגרמנית שומרת על המסורת ומציידת את גרסאותיה הספורטיביות במנועי דיזל. הפעם זוכה בכך ה-Q8 המוחצן, עם 435 כ"ס והמראה ל-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות
אודי חשפה SQ8, כרגע גרסת קצה לרכב הפנאי כמו-קופה הצעיר,
עם כמויות אדירות של כוח ומהירות מסחררת. ביבואנית לא יודעים לומר עדיין מתי הוא צפוי להגיע לישראל.
בחרטום ה-SQ8 הוצבה יחידה זהה לזו שמניעה את ה-SQ7 - דיזל V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר הנעזר במגדש חשמלי שתפקידו לסייע בסל"ד נמוך ולנטרל את השהיית אחיו הרגילים מונעי גזי הפליטה. התפוקה עומדת על 435 כ"ס ו-91.8 קג"מ (כבר ב-1,000 סל"ד!) העוברים לכל הגלגלים דרך דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות (עשירית פחות מה-SQ7) בדרך למהירות מרבית זהה ומוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. המנוע נתמך מערכת היברידית קלה 48V לטובת חסכון (קל מאוד) בדלק. שינויים נוספים לעומת ה-Q8 הסטנדרטי: מיתלי אוויר אדפטיביים קשיחים יותר, מוטות מייצבים אדפטיביים כאופציה, היגוי אחורי אקטיבי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.
מבחינה עיצובית נבדלת ה-SQ8 בחישוקים שונים ("21 או "22 כאופציה) ופגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים יותר מלפנים. מאחור יש רביעיית מפלטים (אמיתיים) במקום היחידות המדומות בגרסה הרגילה. בפנים יש כעת מושבים תומכים יותר מלפנים, הגה שטוח בחלקו התחתון וגימורים דמויי קרבון.