פורד מציגה רכב פנאי קטן
אחרי 17 שנים פורד מחיה את השם פומה עם רכב פנאי קטן שיתמודד מול מתחרים מבוססים היטב בקטגוריה הפופלארית. לישראל יגיע בסוף 2020
פורד חושפת את הפומה,
רכב פנאי קטן חדש ליצרנית על בסיס הפיאסטה וינסה להתמודד מול המתחרים בקטגוריה
הפופלארית. לישראל יגיע בסוף שנה הבאה.
בשם פומה פורד לא עשתה שימוש מאז הפסקת ייצור הקופה הקטנה (2001), שהתבססה על הפיאסטה. בדומה לקוגה החדש, גם הפומה בעלת עיצוב דינמי עם סבכה קדמית גדולה, יחידות תאורה בעיצוב דומה לפומה הראשונה, חישוקים בצביעה דו גוונית וגג המשתפל לאחור ליצירת מראה דמוי קופה. בשונה ממתחריו בקטגוריה הוא מוותר על איפור מסוקס כמו פסי גגון או מגני פלסטיק שחור סביב למרכב.
עיצוב הפנים הוא המוכר מדגמי היצרנית, כולל גם אפשרות לרמת גימור יוקרתית (טיטניום) או ספורטיבית (ST ליין). בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית ניצב מסך מגע "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מאחורי ההגה לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) המאפשר תצוגת נתונים משתנה. רשימת האבזור האופציונאלי כוללת למשל טעינה אלחוטית לסמארטפון, חלון שמש פנוראמי, מערכת שמע של B&O ואפילו עיסוי במושבים.
בפורד מתגאים ב"תא המטען הגדול בקטגוריה", עם נפח של 456 ליטר ואפשרות פתיחה חשמלית בהושטת רגל. מתחת לרצפת התא יש חלל אחסון נוסף בנפח 80 ליטרים המאפשר לשאת למשל צמד תיקי גולף במצב עמידה וגם ניתן לרחיצה - כולל פקק ריקון בתחתית. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת (כולל תנועה חוצה מאחור עם התערבות אקטיבית) זיהוי תמרורים ותאורה דינמית.
בשלב ראשון יוצע הפומה עם מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בשתי רמות הספק (125 כ"ס או 155 כ"ס) ובשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית. תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד תוצע בהמשך. לשני המנועים מוצמדת מערכת היברידית קלה 48V עם מערכת אגירת אנרגיה ומנוע חשמלי (15 כ"ס) מסייע. הוא מאפשר צמצום השהיית המגדש (הגדול יותר) עם תוספת של כ-50% יותר מומנט בסל"ד נמוך. בנוסף המערכת מאפשרת הפחתה של 9% בצריכת הדלק (18.5 ק"מ לליטר למנוע החלש ו-17.8 ק"מ לליטר לחזק) בין היתר תודות לאפשרות דימום המנוע גם בנסיעה (בגלישה לעצירה מתחת ל-15 קמ"ש).
הכותב חבר מערכת iCar
פורד פומה