אודי S8 חדשה - כאן בתחילת 2020
היצרנית הגרמנית חושפת S8 חדשה, דור רביעי בשושלת גרסאות קצה לספינת הדגל של אודי. לישראל היא תגיע בתחילת שנה הבאה
אודי חושפת S8 חדשה, גרסת קצה לדור הרביעי של ספינת הדגל
של היצרנית שתתמודד מול מתחרות כמו מרצדס S63 AMG
ופורשה פנאמרה טורבו.
השיווק בישראל יחל בתחילת 2020.
בשונה מדגמי S העדכניים של היצרנית שעברו למנועי דיזל, ה-S8 ממשיכה ללגום בנזין. מנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר עבר בירושה מה-S8 היוצאת ומפיק 571 כ"ס ו-81.6 קג"מ (51 כ"ס ו-15.3 קג"מ יותר) בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. הוא נתמך מערכת היברידית קלה 48V המאפשרת דימום המנוע בעת הרמת הרגל מהמצערת בשיוט והקדמת פעולת מערכת עצור וסע. בנוסף לכך מערכת לניתוק אספקת הדלק לחלק מהמזרקים בעומס נמוך תאפשר בסך הכל חיסכון של שמונה ליטר ל-1,000 ק"מ לדברי היצרנית. במפתיע, נתוני ביצועים טרם פורסמו.
ה-S8 מקבלת כציוד מתלי אוויר אדפטיביים עם אפשרות הרמה או הורדה של כל אחד מהם בנפרד. הם נשלטים על ידי מצלמה קדמית, הסורקת ומנטרת את תנאי הדרך, ובכך מכינה את המיתלים לשיבושים באספלט או לסיבובים על מנת לשפר את נוחות הנסיעה ולצמצם את זוויות הגלגול בהתאמה. בנוסף יש היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, הפונים בזווית הפוכה לקדמיים במהירות נמוכה ובאותה זווית במהירות גבוה ומשפרים בכך את רדיוס הסיבוב ואת היציבות הכיוונית בהתאמה, ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני המסייע להורדת הכוח ביציאה מהפניה. בלמי קרבון מוצעים כאופציה.
כמקובל ב-S8, הבידול הויזואלי צנוע ביחס ל-A8 רגילה, מסתכם בפגושים שונים עם פתחי אוורור מלפנים ורביעיית מפלטים (אמיתיים) מאחור וחישוקי "21 יחודיים מהם מציצים קאליפרים אדומים. בתא הנוסעים יש מושבים שונים עם תמיכה משופרת, סימול S על גלגל ההגה, דוושות בגימור אלומיניום ודיפונים שונים.