רנו קפצ'ור חדש: כאן בתחילת 2020
היצרנית הצרפתית חושפת דור שני לרכב הפנאי הקטן, עם מערכות בטיחות אקטיביות ויחידת הנעה היברידית נטענת. בישראל הוא ינחת בתחילת שנה הבאה
העיצוב שומר על הקווים של הדגם היוצא, אבל בדומה לקליאו החדשה עליה הוא מתבסס עם יחידות תאורה (קדמיות ואחוריות) בעיצוב האות C. נוספו גם פתחי אוורור מודגשים בקצות הפגוש הקדמי, כונס אוויר מתחת למראות הצד, אנטנת זנב כריש וחישוקים שונים ("16 עד "18). גם תא הנוסעים מיישר קו עם הסופר מיני החדשה – כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("7 או "10.2 בהתאם לגרסה), מסך מגע ענק ("9.3 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto), בורר הילוכים בעיצוב דמוי ג'ויסטיק, והגה שונה בשרני עם מתגי בקרת שיוט (שמוקמו ליד בורר ההילוכים בעבר), כשמאחוריו מנופי שליטה ידנית בהילוכים.
כבסיס משמשת פלטפורמת CMF-B העדכנית של רנו. בהשוואה לקפצ'ור היוצא, הוא ארוך ב-10.5 ס"מ (423 ס"מ), רחב בכ-2 ס"מ (179.5 ס"מ), הגובה נותר זהה (156.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים גדל בכ-3 ס"מ (264 ס"מ). הספסל האחורי מתכוון למרחק (16 ס"מ לפנים אחור), ומאפשר שיפור מרחב המחיה לנוסעים מאחור (1.5+ ס"מ למרווח הרגליים), ותא מטען בנפח 536 ליטר (תוספת 81 ליטר) - הגדול בקטגוריה, כך טוענת רנו. הקפצ'ור יוצע עם אפשרות בחירה בין לא פחות מ-90 קומבינציות שונות של צבעי מרכב, ו-18 אפשרויות שונות לצבעים וגימורים בתא הנוסעים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית והתראת שטחים מתים.
היצע המנועים כולל טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 100 כ"ס, וארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטר עם 130 כ"ס, תוספת 10 כ"ס ביחס ליחידות המוחלפות. המנוע הגדול יוצע גם בגרסה מחוזקת עם 155 כ"ס. מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר עבר בירושה מהדגם היוצא, ויוצע בשתי רמות הספק - 95 כ"ס או 115 כ"ס. השידוך יהיה לתיבות חמישה או שישה הילוכים ידניות בהתאם לגרסה, בעוד שתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד (שישה בדגם היוצא) תוצע בגרסאות החזקות (בנזין 1.33 ליטר, ודיזל 115 כ"ס).
במהלך 2020 תוצע גם גרסה היברידית נטענת, המשלבת בין מנוע בנזין (במחזור אטקינסון) בנפח 1.6 לצמד מנועים חשמליים. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 9.8 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה חשמלי של 65 ק"מ בנסיעה עירונית או 45 ק"מ בנסיעה משולבת למהירות של עד 135 קמ"ש.
הכותב חבר מערכת iCar