גם מיני עוברת לחשמל, ותגיע בתחילת 2020
היצרנית חושפת את הקופר SE, גרסה חשמלית מלאה לדגם שלוש הדלתות המפורסם. היא תאפשר טווח נסיעה של עד 270 ק"מ בין טעינות
מיני חושפת את הקופר SE,
מכונית חשמלית בייצור סדרתי ראשון למותג, המתבססת על גרסת שלוש דלתות
לדגם הנוכחי. לישראל היא תגיע בתחילת 2020.
הקופר SE עושה שימוש ביחידת הנעה מה-i3S, עם מנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס - אך כאן הוא מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים (הנעה אחורית בב.מ.וו). מצברי ליתיום-יון בקיבולת 32.6 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה צנוע יחסית – בין 235 ל-270 ק"מ (על פי תקן WLTP). זאת בשל הייעוד לשימוש עירוני בעיקרו, כמו גם העובדה שהם מאפשרים תוספת משקל צנועה, 145 ק"ג יותר ממיני קופר S רגילה.
יחידת ההנעה מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, בדרך ל-150 קמ"ש מרביים, 0.6 שניות יותר ו-85 קמ"ש פחות מקופר S רגילה. המצברים עצמם ניתנים לטעינה מהירה (50DC) ל-80% בתוך 35 דקות. שימוש בעמדה ביתית מנוהלת (11DC) יאפשר טעינה מלאה בתוך 3.5 שעות. לדברי היצרנית, יחידת ההנעה אינה משפיעה על מרחב המחיה בתא הנוסעים, שנותר זהה לגרסה הרגילה, כמו גם על נפח תא המטען.
כמו בדגם הרגיל, יש כאן בורר עם שלושה מצבי נהיגה (חסכוני, ביניים וספורט), המשנים את תגובת יחידת ההנעה, ובקרת יציבות ומשיכה ייעודיות ליחידה החשמלית המסוגלת לדמות פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה. מערך המיתלים כוייל מחדש על מנת לשמר את מאפייני הניהוג של המכונית, כשהיצרנית מתגאה בכך שיחידת ההנעה מאפשרת מרכז כובד נמוך ב-3 ס"מ מבקופר S. זאת למרות הגבהת מרכב ב-1.5 ס"מ לטובת התקנת היחידה החשמלית.
מבחינה עיצובית, הקופר SE מצויידת בסבכה קדמית שונה ואטומה, עם פס צהוב במרכז ולוגו של תקע חשמלי, פגוש אחורי שונה ללא יציאת צינור מפלט, וחישוקי "17 בעיצוב א-סימטרי ייחודי. בתא הנוסעים השינויים צנועים עוד יותר, ומסתכמים בלוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת נתוני צריכה וטווח חשמלי, בלם-יד חשמלי ומתג הנעה בצבע צהוב.
מיני קופר SE