יונדאי איוניק מתייקרת ב-2,000 שקל
החלה מכירת הדגם המחודש של המשפחתית ההיברידית הפופולארית. צפויה להתייקרות נוספת בינואר
יבואנית יונדאי, כלמוביל, השיקה "מתחת לרדאר" את האיוניק המחודשת. בהודעה שנשלחה לחברות ליסינג בישרה זכיינית המותג בישראל כי פתחה את קבצי ההזמנות לאיוניק העדכנית לאחר מתיחת הפנים שעברה. חשיבותה עבור היבואנית ושוק הרכב ברורה: המשפחתית הקוריאנית הייתה המכונית הנמכרת בישראל ב-2018, אם כי השנה ירדה למקום השני אחרי טויוטה קורולה, בקרב ההיברידיות.
האיוניק המעודכנת זכתה לחזית חדשה בסגנון זו של הטוסון הנוכחי, אך השינוי העיקרי מתבטא בתא נוסעים הכולל כעת קונסולה קדמית חדשה, מודרנית ואיכותית מבעבר. השינוי הבולט במפרט הוא מעבר למערכת מולטימדיה מקורית מהיצרן עם מסך בגודל "8 הכוללת חיבורי Android Auto ו־Apple Carplay. זו תחליף את מערכת הקונדטד המקומית. בכך מוותרת המערכת מעתה על אפליקציות דוגמת Waze ,Pango ואחרות שהיו זמינות בדגם היוצא, אך כן יתאפשר שיקוף מכשיר הטלפון הנייד לצורך הפעלת האפליקציות המובנות בו.
כקודמתה, האיוניק החדשה תשווק בשתי רמות גימור. "פרימיום" הבסיסית שהתייקרה ב-2,000 שקלים ל-138 אלף שקל, ונוספו לה בלם חניה חשמלי, שליטה במולטימדיה ובמערכת בקרת האקלים בצגי מגע ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה. "סופרים" הבכירה התייקרה ב-1,000 שקלים ותעלה מעתה 141 אלף שקל. בתמורה נוספו לה חיישני חניה היקפיים (קדמיים ואחוריים).
באיוניק החדשה לא יהיה כל שינוי ביחידת ההנעה שתכלול כבעבר מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר אליו צמוד מנוע חשמלי צנוע. ההספק המרבי: 141 כ"ס. תיבת ההילוכים תהיה אף היא זהה - רובוטית כפולת-מצמד עם 6 הילוכים.
יש להזכיר כי בחודש ינואר 2020 יעלה שיעור מס הקנייה על כלי רכב היברידיית מ-30 ל-45 אחוז, מה שצפוי לייקר שוב את מחירה של האיוניק - כמו של מתחרותיה הישירות טויוטה קורולה וקיה נירו. זו האחרונה תושק בחודש הבא בגרסה מעודכנת, הצפויה להתייקר קלות.