מרצדס A קלאס: עכשיו גם בגרסה היברידית-נטענת
מרצדס חשפה גרסה היברידית-נטענת למשפחתית הקומפקטית. תגיע לישראל בתחילת השנה הבאה
אחרי ה-C, ה-E וה-S קלאס, יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של מרצדס מגיעה גם לדגמי ה-A וה-B קלאס הקומפקטיים. התוספת החשמלית אמורה לאפשר טווח נסיעה שנע בין 56 ל-69 קילומטרים, בהתאם לגרסה, לצד תוספת משמעותית לביצועי המנוע בכל מצב. כלמוביל, יבואנית המותג הגרמני לישראל, מוסרת כי שיווק מקומי צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2020.
גרסאות היברידיות-נטענות של ה-A וה-B קלאס יצויידו במנוע חשמלי בהספק של 75 קילוואט, אשר ישודך למנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים המוכר מבית רנו, שממוקם בחרטום דגמים רבים של היצרניות. יחד יספקו השניים 218 כ"ס ו-45.8 קג"מ, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.6-6.8 שניות. בניגוד לגרסאות הבנזין המצוידות בתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמדים, בגרסאות הפלאג-אין תשודך תיבת 8 הילוכים פלנטרית.
לראשונה במרצדס, המנוע החשמלי ישמש גם כמתנע של מנוע הבנזין. מהירות הנסיעה המרבית באמצעות החשמל עומדת על 140 קמ"ש וזמן הטעינה - משקע ביתי - של סוללת ה-15.6 קוט"ש עומד על כשעה ו-45 דקות, למילוי 90% מנפחה. עמדת טעינה מהירה תאפשר מילוי של 70% מהסוללה בתוך 25 דקות בלבד.
במרצדס מצהירים כי נפח תא המטען כמעט ולא הצטמצם בהשוואה לדגמי הבנזין, בשל תכנון מחודש של מיכל הדלק ומערכת הפליטה. מנופי שליטה מאחורי ההגה יאפשרו לקבוע את מינון הבלימה הרגנרטיבית וכן תתאפשר שליטה באמצעות הסלולארי על הפעלת בקרת האקלים, עוד בטרם הכניסה לרכב.
הכותב חבר מערכת iCar