מאזדה 3 חדשה - החל מ-145 אלף שקל
היצרנית היפנית מתחילה לשווק את ה-3 החדשה, דור רביעי למי שהייתה אחת המכונית הפופולריות בשוק הישראלי. תציע תא נוסעים מרווח מבעבר, רשימת אבזור עשירה במיוחד לצד תג מחיר גבוה משמעותית
ה-3 מתבססת על פלטפורמה חדשה, עם בסיס גלגלים שגדל ב-2.5 ס"מ (272.5 ס"מ) ומבטיח בכך שיפור במרחב המחיה לנוסעים, מנקודות התורפה של הדגם היוצא. בהשוואה לדגם הקודם הסדאן ארוכה ב-8 ס"מ (466 ס"מ) אבל האצ'בק דווקא קצרה בסנטימטר (446 ס"מ), ממד הרוחב נותר זהה (179.5 ס"מ) והגובה קטן בסנטימטר בסדאן (144 ס"מ) וב-3 ס"מ בהאצ'בק (143.5).
ה-3 עושה שימוש במתלה אחורי בסיסי (קורת מתח לעומת רב חיבורי בדגם היוצא) המאפשר גידול של 30 ליטר בנפח תא המטען של הסדאן (444 ליטר). בהאצ'בק תא המטען דווקא הצטמצם (ב-19 ליטר) עם נפח של 295 ליטר הדומה לדגמי סופר מיני.
יחידת ההנעה עברה בירושה מה-3 היוצאת – בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. באירופה משווקת ה-3 גם עם מנוע Skyactiv-X החדש, אך הוא לא יעשה עלייה וגם לא גרסאות ההנעה הכפולה. למרות שאין כאמור שינוי ביחידת ההנעה, נתוני הביצועים דווקא השתפרו מעט – זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות בסדאן (8.4 שניות להאצ'בק), קיצוץ של כחצי שניה בדרך למהירות מרבית זהה של 208 קמ"ש (201 קמ"ש בהאצ'בק).
רשימת האבזור כוללת מסך תצוגה נשלט חוגה ("8.8), עם צימוד Apple CarPlay ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מנופי העברת הילוכים מההגה, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג.