שתף קטע נבחר
 

הפתעה: טויוטה מציגה את היאריס הבאה, חלקית

היצרנית היפנית חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הבסיס ליאריס העתידית, וכנראה גם רכב פנאי על שיבוסס עליה

טויוטה חושפת את הפלטפורמה שתשמש את היאריס הבאה, דור רביעי לסופר-מיני היפנית שצפוי להיחשף ב-2020. הפלטפורמה תאפשר בסיס למגוון רחב של מערכות מיתלים, ממדי אורך, רוחב וגובה שונים, ותשמש כנראה גם בסיס לרכב פנאי קטן.

 

טויוטה TNGA ()

פלטפורמת TNGA (ר"ת Toyota New Global Architecture) משמשת כבר היום דגמים רבים של היצרנית ושל חטיבת היוקרה לקסוס בגדלים, תצורות ויחידות הנעה שונות. פריוס, קורולה, C-HR ולקסוס UX עושות שימוש בגרסת GA-C של הפלטפורמה, בעוד ראב4, קאמרי ולקסוס ES מבוססות על גרסת GA-K. הגרסה העדכנית שתשמש את היאריס הבאה מכונה GA-B, ומבטיחה להציג שיפור משמעותי בעיצוב ובאיכויות הנהיגה.

 

טויוטה TNGA ()

לדברי טויוטה, הדגש כאן הוא על קשיחות מבנית גבוהה לצד שמירה על משקל עצמי נמוך ככל הניתן. אלה ישפיעו מיידית על כל המאפיינים במכונית, החל בביצועים, דרך היכולת הדינמית ועד צריכת הדלק.

 

המתלה הקדמי יהיה בתצורת מקפרסון המוכר, אבל מאחור תוכל טויוטה לבחור בין קורת מתח המוצעת בפעם הראשונה ב-TNGA (זולה ופשוטה יותר, אך חוסכת מקום שמנוצל לתא מטען גדול), או רב-חיבורי כמו בשאר דגמי הפלטפורמה הגלובאלית, עם נוחות נסיעה משופרת ואחיזת כביש גבוהה יחסית. היא גם תאפשר בסיס גלגלים ומפסקי סרנים באורכים משתנים בהתאם לדגם. עוד יש לציין בלמי דיסק אחוריים, לעומת תופים ביאריס היוצאת.

 

טויוטה TNGA ()
טויוטה מציינת כי תנוחת הנהיגה שופרה משמעותית שכן היא נמוכה יותר והוסטה מעט למרכז המכונית, ובכך מתאפשר להנמיך את מרכז הכובד ולשפר את חלוקת המשקל בין הציר הקדמי לאחורי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים