שתף קטע נבחר
 

רכב פנאי חשמלי מבית MG הגיע לצרכי תקינה

מותג הרכב הסיני שרושם השנה זינוק נאה במכירות תודות לרכב פנאי עם תג-מחיר אטרקטיבי, צפוי להרחיב כאן את שורותיו עם גרסה כל-חשמלית חדשה שהגיעה לצרכי תקינה

שתי יחידות של רכב הפנאי החשמלי הסיני MG ZSe נחתו בישראל לצורכי תקינה לקראת תחילת שיווק בסוף השנה. המתחרות עמן הוא יאלץ להתמודד גם מבחינת תג-מחיר: ניסאן ליף ויונדאי איוניק שמחירן 165 ו-160 אלף שקלים בהתאמה. למרות שבלובינסקי לא חושפים את תג המחיר הצפוי, יש להניח כי הרכב הסיני יהיה זול יותר מהיפני והדרום קוריאני.

 

MG ZSe (צילום: קובי ליאני)
(צילום: קובי ליאני)

 

נהיגה ראשונה ב-MG חשמלי

 

המנוע החשמלי מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ומפיק 143 כ"ס (32 כ"ס יותר מגרסת הבנזין) בעוד שנתון המומנט - 35.7 קג"מ - כפול. בכך הוא מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, 4.2 שניות פחות מגרסת הבנזין למרות משקל עצמי גבוה ברבע טון. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 45.6 קוט"ש מאפשרים לדברי היצרנית טווח נסיעה של 263 ק"מ בין טעינות, 7 ק"מ פחות מניסאן, ו-31 ק"מ פחות מיונדאי. טעינה מעמדה מנוהלת תארך כ-7 שעות, אבל שימוש בעמדת טעינה מהירה (50KW) יאפשר למלא את הסוללות ל-80% בחצי שעה.

 

MG ZSe (צילום: קובי ליאני)
(צילום: קובי ליאני)

 

מבחינת מראה אין הבדלים משמעותיים בין הגרסה החשמלית ל-ZS בעל מנוע בנזין, למעט חישוקים שונים ופגוש קדמי נטול פנסי ערפל. בתא הנוסעים יש חוגה במקום בורר הילוכים, מסך מגע גדול יותר ולוח מחוונים (אנלוגי) שונה עם מד כוח במקום מד סל"ד.

 

גם המידות דומות (431 ס"מ אורך, 181 ס"מ רוחב) אבל ממד הגובה גדל בכחצי ס"מ (164.5 ס"מ). תא המטען מציע נפח זהה של 448 ליטר. ה-ZSe יהיה הדגם הראשון שמשווק המותג עם היצע מערכות בטיחות אקטיביות הכולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת (כולל תנועה חוצה מאחור) וזיהוי תמרורים.

 

MG ZSe (צילום: קובי ליאני)
(צילום: קובי ליאני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים