אודי משרטטת מתקפה חשמלית: 30 דגמים תוך 5 שנים
מותג היוקרה של קונצרן פולקסווגן דוהר לקראת עתיד כל-חשמלי וחושף את תכניותיו: עשרות דגמים עם מנוע חשמלי עד 2025, 20 מהם יונעו רק בעזרת סוללות
אודי הבטיחה, ומקיימת. יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית אשר הצהירה כי e-tron המזוהה עם דגמים חשמליים צפוי לרשת את מקומו של המונח המיתולוגי "קוואטרו", חוקלת עם הציבור את תכניותיה לעתיד. והוא מאוד חשמלי כמובטח. לדברי החברה, עד שנת 2025 יכלול ארסנל הדגמים שלה לא פחות מ-30 דגמים עם מנועי חשמל, 20 מהם כל-חשמליים, אשר יתפסו לא פחות מ-40% מכלל מכירות המותג.
כל זאת בדרך, כך מצפה אודי, להפוך למותג היוקרה המוביל בתחום התחבורה הנקייה מזיהום. בין היתר מבטיחה אודי לצמצם בכ-30% את זיהום שיפלוט צי הדגמים שלה במהלך חייו לעומת שנת 2015. כדאי להזכיר כי רק לפני שנה העריכה אודי כי תציג 12 דגמים כל-חשמליים עד 2025, וכעת היא מגדילה את המספר בעשרות אחוזים.
בעתיד צפויים דגמי אודי חשמליים להתבסס על ארבע פלטפורמות עיקריות. על הקטנה שבהן יבוסס ה-Q4 E-tron העתידי והיא מוצגת לראשונה בפולקסווגן ID3, המקבילה פחות או יותר לגולף ומיועדת לתפוס את חלקה בקטגוריה המשפחתית-קומפקטית. על אחרת מבוסס ה-E-tron הקיים, הכל-חשמלי הראשון בדגמי החברה ששיווקו בישראל החל זה מכבר.
פטלפורמה נוספת תהיה זו המשמשת כיום את פורשה טייקאן החדש, ובעתיד תציע את שירותיה לדגמים נוספים בתוך הקונצרן - בהם ה-e-tron GT של אודי עצמה. עוד צפויה פלטפורמה לכלי רכב הגדולים של המותג, לרבות גרסאות חשמליות לספינות הדגל A8 ו-Q8.
בנוסף לאלה צפויה אודי להרחיב משמעותית כבר בשנה-שנתיים הקרובות את היצע הדגמים ההיברידיים-נטענים, ואלה יגיעו למשפחות A ו-Q הקיימות על כל גרסאותיהן.