יש מחיר ללנד רובר דיפנדר - והוא לא זול
רכב השטח המפורסם יגיע ארצה בגרסתו הכל-חדשה רק בעוד כחצי שנה, אבל המחירים מתפרסמים כבר עתה - חצי מיליון שקלים לדיזל בסיסי עם חמישה מקומות ישיבה
לנד רובר דיפנדר החדש צפוי להגיע ארצה בסביבות החודשים מרס-אפריל 2020, אך שיווק מוקדם של מגוון דגמים החל כבר עתה. בתחילה יגיעו ארצה רק גרסאות 110 (חמש דלתות) עם מגוון גרסאות מנוע וברמת גימור אחת, כחצי שנה לאחר מכן יצטרפו אליהן גם גרסאות 90 עם שלוש דלתות. המחירים: החל מ-495 אלף שקלים ל-110 עם מנוע 2.0 ליטר דיזל, 200 כ"ס וחמישה מקומות ישיבה. היקר ביותר יהיה ה-3.0 ליטר (400 כ"ס) עם שבעה מקומות ישיבה ותג-מחיר של 668 אלף שקלים.
הדיפנדר, מרכבי השטח הקשוחים והמוערכים, עבר בדור החדש שינוי דרמטי, ולא רק במראהו. הוא מבוסס כעת על פלטפורמה אחודה ומערך מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור, במקום שילוב שלדת סולם בסרנים חיים כבעבר. בלנד רובר מסבירים את השינוי ברצון להעניק לו קשיחות-מרכב גבוהה פי כמה, נקודת תורפה בדגם הקודם שהשפיעה - ולא לטובה - על מאפייני הכביש הבינוניים (במקרה הטוב) של רכב השטח.
ומה בנוגע לשטח? המעבר למבנה מתקדם יותר משפיע מיידית על יכולת העמסה שעומדת כעת על 900 ק"ג בלבד, נמוכה משמעותית מהדיפנדר היוצא ששימש - עקב יכולתו לשאת משקל רב - כרכב המעודף על יחידות מיוחדות בכל העולם, לרבות ישראל.
בארץ ישווקו בתחילה ארבעה דגמים בלבד ברמת גימור S Plus. מרכב 110 עם חמישה מקומות ישיבה ובחירה בין מנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטר בגרסת 200 או 240 כ"ס במחירים של 495 ו-548 אלף שקלים בהתאמה, או שבעה מקומות עם ה-2.0 ליטר החזק יותר (570 אלף שקלים) או ה-3.0 בנזין עם 400 כ"ס.
הדגמים ישווקו ברמת הגימור S PLUS במגוון של מנועים עם 5 ו-7 מקומות. המנועים הראשונים אשר ישווקו ברחבי העולם, לרבות בישראל, הם: 2.0 ל' דיזל 200 או 240 כ"ס, 3.0 ליטר בנזין עם שישה צילינדרים ו-400 כ"ס עם תג-מחיר של 668 אלף שקלים.
בחברת המזרח, יבואנית המותג לישראל, אומרים כי כל כלי הרכב ישווק כשהם מצוידים בחבילת Off Road מקורית הכוללת חישוקים גדולים ומיוחדים עם צמיגי שטח אגרסיביים יותר ונעילת דיפרנציאל אחורי. בכל הדגמים יציע הדיפנדר מערכת בלימה אוטונומית ושמירת נתיב, ומעל גרסת הבסיס כוללים כלי הרכב שישווקו כאן את מערכת ה-Drive assist הכוללת בין היתר גם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.