שתף קטע נבחר
 

שוק היוקרה: גרמניות בירידה, מתחרות בעליה

מכירות מותגי היוקרה התכווצו מתחילת השנה בכ-8%. מרצדס וב.מ.וו רשמו ירידות בולטות בעוד וולוו ולקסוס דווקא צמחו

בניגוד למגמת הצמיחה בשנים האחרונות, ב-2019 התכווץ שוק מכוניות היוקרה. בין ינואר לספטמבר (כולל) נמכרו בישראל 13,496 מכוניות ממותגי יוקרה שונים, לעומת 14,598 בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 8.2% בזמן שכלל שוק הרכב יורד ב-3.2% בלבד.

 

טבלת מסירות יוקרה ()
 

שלושת מותגי היוקרה הגרמניים (אודי, מרצדס וב.מ.וו) ממשיכים להוביל את השוק ובפער ניכר, אך שלושתם רשמו ירידה בולטת במכירות. אצל אודי הירידה קטנה יחסית ועומדת על 5.7%. אצל מרצדס וב.מ.וו הירידות בולטות הרבה יותר - 13.1% ו-14.5% בהתאמה.

 

נתונים אלה אמנם לא מבשרים טובות למותגי היוקרה מגרמניה, אך חשוב לציין כי שלושתם סבלו השנה ממחסור בדגמים חשובים והמתנה ארוכה לדגמים חדשים. אודי פתחה את השנה הנוכחית בלי A1 ו-Q3, שניים מרבי המכר של המותג אשר הצטרפו רק במהלך השנה. במרצדס נאלצים להתמודד עם התייקרות דרמטית של ה-A קלאס, וממתינים עדיין לדור החדש של ה-GLA. בב.מ.וו המתינו תקופה ארוכה לדורות החדשים של סדרה 1 ו-3 - ושניהם צפויים לחזור למרכז הזירה בשנה הבאה.

 

מנגד, וולוו המשיכה במגמת העליה ואילו בלקסוס נהנו מגידול בזכות השקות ה-ES ובעיקר ה-UX, אליהן יצטרף בחודשים הקרובים גם ה-RX לאחר מתיחת פנים. בקדילאק לעומת זאת מתמודדים עם ירידה משמעותית עקב כניסה מאוחרת לשוק של ה-XT4. באינפיניטי העניינים יגעים למרות השקות ה-Q30 וה-QX30. גם פורשה ומזראטי רשמו ירידות חדות, בעוד לנדרובר רשמה עליה בזכות האיווק החדש. ב-DS ממשיכים במסע החדירה לשוק המקומי.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים