מרצדס GLS בישראל - החל מ-811 אלף שקל
היצרנית הגרמנית מתחילה לשווק את רכב הפנאי הגדול עם מנועי דיזל חדשים, רשימת אבזור עשירה, מקום לשבעה מבוגרים ומערכות בטיחות מתקדמות
כבסיס משמשת פלטפורמת ה-GLE העדכני אך בהשוואה ל-GLS היוצא הוא גדל בכל ממד - ארוך ב-7.5 ס"מ (520.5 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (195.5 ס"מ) ולבסיס הגלגלים נוספו 6 ס"מ (313.5 ס"מ). בכך הוא אמור להציע מרחב מחיה טוב עוד יותר לנוסעיו מבעבר. בהתאם, מרצדס מציינת כי שורת המושבים השלישית תהיה נוחה מספיק גם למבוגרים שמתנשאים ל-1.94 מטר. תא המטען מכיל 355 ליטר כשכל המושבים בשימוש (20+ ליטר) ועד 2,400 ליטר כששתי שורות המושבים האחוריות מקופלות (100+ ליטר).
היבואנית תשווק את הדגם בתחילה רק עם מנועי טורבו-דיזל בעלי שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר (286 כ"ס, +28 כ"ס) ב-GLS350d או 330 כ"ס ב-GLS400d. שני המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה-כפולה קבועה עם אפשרות לחלוקת כוח משתנה לפנים-אחור.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-7 שניות ו-227 קמ"ש מרביים לגרסת הבסיס, 0.8 שניות פחות ו-5 קמ"ש יותר מ-GLE350d היוצא. הדיזל המחוזק יסיים את המיאוץ הקלאסי ב-6.3 שניות בדך ל-238 קמ"ש. בעתיד יוצע גם ה-GLS580 עם מנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר המפיק 489 כ"ס.
יש תצוגת נתונים עלית (לדברי היצרנית, הגדולה בקטגוריה) מערכת שמע מבית בורמייסטר עם 13 רמקולים, סגירת דלתות רכב בוואקום, דלת תא מטען חשמלי, חלון שמש פנוראמי, מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה וחישוקי "21. ה-GLE400d (ב-850 אלף שקל) כולל בנוסף גם מושבי קפטן בשורה השנייה ווילונות הצללה חשמליים.
כמו ב-GLE, גם כאן מוצעת כאופציה מערכת המיתלים המתקדמת של מרצדס המכונה E-Active Body Control הכוללת סריקת הדרך באמצעות שתי מצלמות והכנה של המיתלים לספיגת השיבושים, אפשרות לשליטה עצמאית על המתלה בכל פינת מרכב בנפרד, או התאמה קבועה מראש למצבים שונים (גרירה, נסיעה בשטח סלעי או חולי).
בכביש מפותל הם "מתכווצים" בצדו הפנימי של העיקול ו"נמתחים" בחלקו החיצוני במטרה להקטין את זוויות הגלגול. עוד בתפריט: אופצית "חבילת שטח" המאפשרת הגבהת מרכב גדולה יותר (+9 ס"מ ביחס למצב הרגיל) והילוך כוח אמיתי עם נעילת דיפרנציאל מרכזי.