פיאט ואיווקו מחדשות את ההיצע
המסחריות של פיאט ואיווקו נוחתת כאן בגרסאות עדכניות עם מערכות בטיחות מתקדמות ויחידות הנעה עדכניות. הדוקאטו יוצע לראשונה גם עם תיבת הילוכים אוטומטית
חטיבת המסחריות של סמל"ת מתחילה לשווק גרסאות עדכניות לאיווקו דיילי ולפיאט דוקאטו, במטרה לאפשר להם להתמודד טוב יותר עם מתחרים עדכניים כמו מרצדס ספרינטר
ופולקסווגן קראפטר.
שניהם מצוידים כעת במערכות בטיחות אקטיביות כציוד תקני.
הדוקאטו ימשיך להיות משווק במרכב סגור (וואן) בארבע מידות אורך שונות (4.9 עד 6.3 מטר), שלוש מידות גובה (2.2 עד 2.7 מטר) ובגרסת טנדר (חד-קבינה, דאבל-קבינה או שלדה בלבד) ובמשקל שנע בין 3.5 ל-4 טון. המחיר מתחיל ב-220 אלף שקל.
הוא ימשיך עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.3 ליטר בשתי גרסאות הספק עם 140 כ"ס (תוספת 10 כ"ס) או 180 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים ידנית או לראשונה עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (של ZF). דוקאטו חשמלי עם 122 כ"ס וטוווח נסיעה של 220 עד 360 ק"מ צפוי לנחות כאן ב-2021.
איווקו דיילי נוחת כאן לאחר מתיחת פנים עם שינויי עיצוב קלים לחזית הכוללת תאורת לד מלאה ותג מחיר של החל מ-245 אלף שקל לטנדר והחל מ-260 אלף שקל לוואן. שינויים נוספים הם בלם יד חשמלי, מסך מגע "7 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ומערכת הפעלה בעברית לרבות לצג נתונים מפורט מבעבר בלוח המחוונים הכולל נתון לחץ אוויר בצמיגים.
הדיילי יוצע בתצורת וואן בארבע מידות אורך (5.7 עד 7.5 מטר), שלוש מידות גובה (2.3 עד 3 מטר) ומשקל של 5.2 או 7 טון, או בגרסת טנדר (חד-קבינה, דאבל-קבינה או שלדה בלבד) בשישה אורכים שונים (5.4 עד 8.3 מטר). יחידת ההנעה נותרה כבעבר - טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר בשלוש רמות הספק: 160, 180 ו-210 כ"ס בשידוך לתיבות שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית (של ZF) והנעה אחורית. הנעה כפולה מוצעת כאופציה.
הגה בתגבור חשמלי (הידראולי בדגם היוצא) כולל מצב ייעודי המקל על תמרוני עירוניים (הופך אותו לקל ב-70%). בנוסף הוא מאפשר מערכת תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב (תודות למערכת ההיגוי החשמלי) כולל התמודדות עם רוחות צד. מערך הבטיחות כולל בנוסף גם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית (עם אפשרות זחילת פקקים) ותאורה דינמית.
הכותב חבר מערכת iCar
פיאט דוקאטו