רכבי השטח של לנד-רובר ומרצדס עוברים לחשמל
גם דגמי השטח האייקונים, מרצדס G קלאס ולנד רובר ריינג' רובר יוצגו בקרוב בגרסאות עם יחידות הנעה חשמליות, נטולות זיהום אוויר. עם הבטחה - יכולת השטח אינה צפויה להפגע
קלניוס הוסיף כי "בעבר שקלנו האם להפסיק את ייצור הדגם (עקב קשיים לעמוד בתקנות זיהום אוויר). אבל כפי שאני רואה זאת כעת, כנראה שהמרצדס האחרונה שתיוצר תהיה G קלאס". רכב הכביש-שטח היוקרתי והמוערך חוגג כעת ארבעים שנים להיווסדו, והוצג בתחילת 2018 בדור חדש ועדכני לחלוטין, שני בסך הכל בשושלת מפוארת.
היצע יחידות ההנעה כולל מנועי בנזין ודיזל המוכרים של היצרנית עם טווח הספקים שנע בין 286 כ"ס ל-G350d ועד 585 כ"ס ל-G63 AMG, עד כה ללא אפשרות ליחידות משולבות חשמל כמו היברידיות-קלות או היברידיות-נטענות המוצעות בדגמים אחרים של המותג וזוכות להצלחה מסחרית מרשימה.
ה-G אומנם שומר על תצורת שלדת סולם מסורתית, אך זו תוכננה מחדש ותוכל לשאת גם יחידות הנעה חשמליות בעתיד. עוד לא ברור האם מערך המיתלים (סרן חי מאחור, מתלה נפרד ייחודי לדגם מלפנים) ישמר, אבל ניתן לציין כי יחידת הנעה חשמלית מאפשרת הכוונת מומנט משתנה לגלגלים ומייתרת נעילות דיפרנציאל מורכבות ויקרות. היא גם עדיפה על מנוע בעירה פנימי ביכולת הורדה מדויקת של הכוח לגלגלים בנסיעה על משטחים חלקים כמו בוץ, חול או שלג, כך שיכולת העבירות לא אמורה להיפגע.
יצרנית רכבי השטח הבריטית צפויה לחשוף ריינג' רובר חדש ב-2021, כמעט עשור לאחר השקת הריינג' הנוכחי, דור חמישי למי שנחשב מייסד קטגוריית רכבי השטח היוקרתיים לפני יובל שנים. כיום זו חטיבת יוקרה של לנד רובר המונה ארבעה דגמים.
הריינג' החדש צפוי להציג קפיצת מדרגה בכל תחום, במטרה להתמודד מול מתחרים יוקרתיים חדשים כמו בנטלי בנטיאגה ורולס רויס קולינאן. הוא יעשה שימוש בפלטפורמה חדשה של היצרנית עם אחוז ניכר של אלומיניום, על מנת לצמצם ככל הניתן את המשקל העצמי.
הפלטפורמה גם מאפשרת לאכלס יחידות הנעה היברידית-נטענת שכבר קיימת בדגם הנוכחי, כמו גם יחידת הנעה חשמלית. גרסה זו תצויד בשני מנועים חשמליים שיאפשרו הנעה כפולה כמתבקש בדגם, בעוד שמצברים בקיבולת של כ-100 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בין טעינות.
"מיול" המשמש לניסוי נהיגה בריינג' רובר החדש כבר נתפס בעדשות צלמי הריגול סביב מטה החברה בגיידון, בריטניה. עוד יש לציין כי הוא ייוצר במפעל החברה המפורסם בסוליהול, שלאחרונה הושקעו בו כחצי מיליארד פאונד, כולל אפשרות ליצור של רכבי חשמליים, היברידיים ובעלי מנוע בעירה פנימית על אותו פס ייצור.