עם הזרם: אודי מציגה דגמי פנאי חדשים - חשמל וביצועים
היצרנית הגרמנית חשפה בתערוכת לוס אנג'לס e-טרון ספורטבק, גרסת קופה לרכב הפנאי החשמלי. לצדה זכה לפרימיירה ה-RSQ8, רכב הפנאי המהיר ביותר על מסלול הנורבורגרינג. שניהם יגיעו בעוד כשנה
מבחן בחשמל - אודי e-טרו מול יגואר I-פייס
ה-e-טרון ספורטבק הוא דגם כל-חשמלי שני שמציגה היצרנית, גרסת כמו-קופה ל-e-טרון המשווק כאן זה מכבר עם מראה דינמי יחסית לשמרנות שאפיינה את הדגם הראשון, אך עם מראה פחות ייחודי ונועז מאב הטיפוס שהוצג לפני כשנה וחצי. האורך (490 ס"מ) הרוחב (193.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (293 ס"מ) נותרו זהים לגרסה ה"רגילה", אך הוא נמוך ממנה בסנטימטר (191.5 ס"מ). עיקר השינוי במרכב הוא בחלק אחורי המשתפל בחדות מטה ומייצר לא רק צללית נאה יותר, אלא גם מאפשר הפחתה של מקדם הגרר (0.25 לעומת 0.27) ובכך מגדיל את טווח הנסיעה במעט.
כצפוי, תא הנוסעים וסביבת הנהג נותרו ללא שינוי, כולל הארכיטקטורה העדכנית והמוכרת של היצרנית - לוח מחוונים דיגיטלי וצמד מסכי מגע, עליון לבידור-ניווט, תחתון למיזוג-נוחות. הספסל האחורי אמור לאפשר הסעת שלושה נוסעים, אך מרווח הראש קטן ב-2 ס"מ ונפח תא המטען מאחור הצטמצם ב-45 ליטר (555 ליטר).
ה-RSQ8, שנחשף חלקית לאחר שקבע שיא הקפה לרכב פנאי במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, מוצג כעת רשמית ויתמודד מול ב.מ.וו X6M,
מרצדס GLE63, ופורשה קאיין קופה טורבו.
בדומה ל-RS6
ו-RS7,
גם הוא מצויד במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול-מגדשי טורבו המפיק 600 כ"ס, משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה המוכרת של היצרנית - עם חלוקה כוח של 60-40 לפנים-אחור ואפשרות להעביר עד 70% מכוח המנוע לפנים, או עד 85% לאחור.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (זהה ל-X6M) ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, או 305 קמ"ש לאחר הסרתה (15 קמ"ש יותר). המנוע מצויד במערכת היברידית קלה 48V לטובת צריכת דלק נמוכה יותר וסיוע באספקת הכוח.
שינויים נוספים בהשוואה ל-Q8 הרגיל הם מערכת מיתלי אוויר נוקשים יותר ב-10% ובולמי זעזועים קשיחים ב-15%, מוטות מייצבים אקטיביים (לצמצום זוויות הגלגול), היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (משפר את נכונות הכניסה לפניה ואת היציבות הכיוונית) ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני. הבלמים גדולים יותר (420 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור) עם אופציה לדיסקים קרמיים (440 מ"מ מלפנים, מאחור ללא שינוי) שמלבד שיפור העמידות, מביאים להפחתה של 12 ק"ג במשקל הבלתי מוקפץ.
מבחינה עיצובית נבדל ה-RS בפגושים שונים עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ומאחור צמד מפלטים אובליים ומסיט אוויר בניהם, סבכה עם שלושה כונסי אוויר, השחרה של סמלי המותג, ויתור על פסי גגון וחישוקים שונים וגדולים יותר ("22 או "23 כאופציה) משלימים את ההופעה. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת, גימורי קרבון וגלגל הגה שטוח בחלקו התחתון עם מתג RS, המאפשר מעבר לאחד משני מצבי נהיגה קבועים מראש.