מרצדס מאייבך GLS - פאר בלתי נתפס, גם לשטח
לא רק ה-S קלאס תשווק ברמת גימור מאייבך, אלא גם ספינת הדגל הענקית GLS. כשחייבים את שיא הפאר על גלגלים גם בשטח
עיצובית הוא נבדל מ-GLS רגיל בסבכה מודגשת וגימור "רשת" לפתחי האוורור בפגוש הקדמי, שניהם עשויים ניקל מבריק כמקובל בעולמות הפאר. יש גם חישוקי "23 יחודיים לדגם, סמלי מותג על הקורה האחורית ואפשרות לצביעת מרכב דו-גונית. כדי שאיש מנוסעי הרכב לא יאלץ להתאמץ הותקנו מדרגות נשלפות חשמלית עם תאורה ייעודית לרצפה.
באופן טבעי, השינוי המשמעותי ביותר הוא בתא הנוסעים. מלבד דיפוני עץ וריפודי עור יוקרתיים במיוחד, מוצבות צמד כורסאות במקום הספסל בשורה השניה, עם אפשרות כיוון חשמלי למשען והדום לרגליים בדומה למושבי מחלקת עסקים. הם מאפשרים מרווח רגליים גדול ב-12 ס"מ מ-GLS הרגיל וכוללים גם אפשרות עיסוי, חימום וקירור, וצמד כריות שינה ייעודיות.
בקונסולה המרכזית שבין המושבים האחוריים יש מסך נשלף לשליטה במערכות בידור-נוחות האחורית, שולחן כתיבה נשלף למחשב נייד ומקרר המכיל שלושה בקבוקי שמפניה עם צמד כוסות ייעודיות. התקנת המקרר חייבה את הסרת מושבי השורה השלישית בדגם הרגיל, במטרה לאפשר תא מטען בנפח 520 ליטר, מספיק לדברי מרצדס לארבעה תיקי גולף. יש גם מערכת שמע תלת ממדית של בורמייסטר עם 27 רמקולים, צמד מסכים נוספים ("12) בגב המושבים הקדמיים.
למרות השם המחייב (GLS600) הניתן מסורתית למנועי V12 של היצרנית, יחידת ההנעה היא V8 בנפח 4.0 ליטר כפולת מגדשים מה-GLS580 הנתמך מערכת היברידית קלה 48V, אם כי בכיול שונה המתאים לאופי הרכב. הוא מפיק 558 כ"ס (31 כ"ס פחות) ו-74.4 קג"מ (3 קג"מ יותר) ומשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות (0.4 שניות פחות מה-GLS580) בדרך להגבלה אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מערכת המיתלים מתבססת על כריות אוויר המאפשרות מרווח גחון משתנה, הנמכה לצורך כניסה נוחה יותר לתא הנוסעים והגבהה קלה לטובת נסיעת שטח. בהקשר זה יש לציין שאין אפשרות להילוך כוח כמו בדגם הרגיל, כך שאם אתם במקרה תושבי מדינת מפרץ עשירים שמתכננים אתגרי עבירות, חשבו שוב. בורר הנהיגה כולל מלבד המצבים המוכרים גם מצב "מאייבך" האמור להקנות נסיעה חלקה יותר על-ידי שינוי ניהול המנוע (עקומת מומנט שטוחה יותר, ביטול מערכת עצור-סע), התאמת פעולת תיבת ההילוכים (תחילת נסיעה בשני, דילוג על חלק מההילוכים כדי להפחית תנודות מרכב) ופעולת מערכת מיתלי האוויר.
במפתיע, מערכת המיתלים המתקדמת של מרצדס המכונה E-Active Body Control מוצעת רק כאופציה בתוספת תשלום. זו כוללת סריקת הדרך באמצעות שתי מצלמות והכנת המיתלים לספיגת שיבושים, אפשרות לשליטה עצמאית על המתלה בכל פינת מרכב בנפרד, או התאמה קבועה מראש למצבים שונים (גרירה, נסיעה בשטח סלעי או חולי). בכביש מפותל הם "מתכווצים" בצדו הפנימי של העיקול ו"נמתחים" בחלקו החיצוני במטרה להקטין את זוויות הגלגול.