שתף קטע נבחר
 

הכרמלית חוזרת ב-2018

הנהלת הכרמלית החליטה לרכוש שני מערכי קרונות חדשים הכוללים הגנה מתקדמת בפני שריפה. מועד תחילת הפעילות מתוכנן לשנה הבאה

 

כרמלית    (צילום: עיריית חיפה)

כרמלית    (צילום: עיריית חיפה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עכשיו זה רשמי: הכרמלית חוזרת לנוע. הנהלת הכרמלית החליטה לרכוש שני מערכי קרונות חדשים, בעקבות השריפה שכילתה את אחד המערכים בחודש פברואר האחרון. בנוסף לשני המערכים יוחלפו גם הכבלים המיושנים אליהם מחוברים הקרונות. 

 

השריפה פרצה בשבת ה-4 בפברואר 2017, זמן קצר לאחר שצוות ניקיון סיים את עבודתו במערך המורכב משני קרונות שחנה בתחנה התחתונה של הכרמלית, כיכר פריז. במקום פרצה אש שלא זוהתה באופן מיידי כנדרש על-ידי מנגנוני הבקרה. עשן סמיך עלה במעלה המנהרה כשהוא גורם נזק כבד לשאר התחנות בקו, עד לתחנה העליונה בגן האם שם חנה המערך השני.

 

הכרמלית בימים יפים יותר (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
הכרמלית בימים יפים יותר(צילום: אלעד גרשגורן)

 

כתוצאה מהאש העזה נשרף המערך התחתון כליל, ואילו העשן והפיח גרמו נזקים למערכים האלקטרוניים של המערכת כולה. בהנהלת הכרמלית, בראשה עומד המנכ"ל אבישי הדר, הזעיקו לארץ את מומחי החברה השוויצרית שבנתה את הכרמלית. אלה התבקשו - יחד עם מהנדסים ישראלים - לחוות את דעתם בנושא השיקום היעיל ביותר. בסופו של דבר הוחלט על החלפה מלאה של המערכים וכן של הכבלים הרלוונטיים, בהם הכבל המרכזי.

 

...ופחות (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
...ופחות(צילום: עידו ארז)

 

בשירותי הכיבוי סיימו את החקירה בדבר נסיבות השריפה לדברים אין ממצא ברור מה גרם לה. הנהלת הכרמלית קיבלה רשימת דרישות לשיפור מערכת ההתראה וכיבוי השריפות המוטמעות בקרונות החדשים שיוזמנו מחו"ל, בין היתר התבקשו שם להוסיף בקרונות מערכת ״כיבוי בערפל״ (water mist), לבצע ניתוח הנדסי של תנועת העשן במנהרה (פעולה שכבר בוצעה, א.ר) ולבדוק אפשרות להתקנת הפרדות אש במנהרה ו-או בתחנות.

 

"גם המערך שלא נשרף ניזוק מפיח ועשן שעברו דרכו", הסבירו בהנהלת הכרמלית. "אף יצרן לא היה מוכן להתחייב שהמערך שלא נשרף ימשיך לתפקד ללא תקלות שעלולות להופיע כתוצאה מנזקי הפיח. הסיבה השנייה להחלטה על החלפה מלאה היא שהמערכים קשורים אחד לשני, חייבים להיות זהים לחלוטין בכל המדדים על מנת להמשיך בנסיעה תקינה. הכרמלית הישנה מבוססת על טכנולוגיה בת 25 שנה, שברובה כבר לא קיימת היום", אמרו שם.

 

הכרמלית עדיין נמצאת במשא ומתן מול חברת Fatzar השוויצרית לגבי עלות המערכת החדשה, וזה אמור להסתיים בשבועות הקרובים. לאחר ביצוע ההזמנה צפויות העבודות להימשך כ-14-13 חודשים, כך שהכרמלית צפויה לחזור לפעילות רק במחצית השנייה של שנת 2018.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים