הצצה ראשונה לכרמלית החדשה
קצת פחות משנה לאחר השריפה בכרמלית נחשף עיצוב הרכבת התחתית החדשה בעיר חיפה שתנחת כאן בחודש יולי הקרוב. היא תציע קרונות מודרניים בהרבה מקודמתה עם מסכי תצוגה לנוסעים, מערכת מיזוג חדשה ומערכת כיבוי אש מתקדמת
כפי שפרסמנו כאן ב-ynet הכרמלית החדשה תחזור לפעולה בספטמבר 2018, לאחר השריפה שפרצה בה בשנה שעברה. מערך הרכבות החדש של הכרמלית יסופק על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" ועלותו כ-50 מיליון שקל שרובם ישולמו על ידי הביטוח בעקבות השריפה.
הכרמלית תורכב גם כעת משני מערכים שבכל אחד מהם שני קרונות עם 48 מקומות ישיבה בכל אחד. יחד עם מקומות עמידה, תוכל הכרמלית להסיע בכל מערך 264 נוסעים. מהירות הנסיעה תהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ובכיוון ההפוך, כולל עצירה בתחנות הביניים ב-10 דקות.
כלקח מלקחי השריפה בכרמלית והנחיות שירותי הכיבוי, קבע ראש העיר, יונה יהב, כי בכל אחד מהקרונות תותקן מערכת כיבוי אש בשיטת ערפול מים. המערכת – שאינה קיימת כיום בשום כלי תחבורה בישראל - מבוססת על ערפל מים, אשר יופעל מנחירי התזה בתקרת הקרון, וימנע את התפשטות העשן בקרון במשך כ 10 דקות לפחות, זמן מספיק בכדי לאפשר את הגעת הרכבת לתחנה הקרובה.
בכרמלית החדשה יותקנו מערכת תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג-אוויר חדשה. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומו המדויק של המערך על ציר הנסיעה בכל רגע נתון. הנוסעים יוכלו להיעזר במסכי מידע על קווי האוטובוס, המטרונית או הרכבת המתחברים לכל אחת מתוך שש התחנות.
עם סיום הקמת מערך התשתיות החדש ובדיקת תקינות כלל המערכות, צפויה הכרמלית לעבור תקופת הרצה, אשר במהלכה יוכלו הנוסעים ליהנות מחוויית הנסיעה בכרמלית החדשה ללא תשלום.
גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה אמר כי: "עיריית חיפה ואנשי המקצוע עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את הכרמלית לפעילות מהר ככל הניתן. עם חזרת הכרמלית לפעילות ציבור הנוסעים ייהנה מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, שתכלול מערכות בטיחות חדישות שאינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ".