שתף קטע נבחר

משרד התחבורה: נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בתל אביב

שלושה נתיבי תחבורה ציבורית ייפתחו בתל אביב עד סוף השנה. עלות הפרויקט כ-36 מיליון שקלים והוא צפוי לחסוך עשרות שעות לנוסעים בתחבורה ציבורית

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מקדם רשת של נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בגוש דן. אלו יתנו העדפה ברורה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי ויקצרו משמעותית את זמני הנסיעה באוטובוסים. כץ אמר כי "תוכנית הנת"צ 'מהיר לעיר' אותה אני מקדם, היא המפתח לשיפור ושדרוג התחבורה הציבורית בתל אביב וגוש דן. תנועה מהירה של אוטובוסים בשילוב הרכבות הקלות, יהפכו את תל אביב לעיר מודרנית תחבורתית, כמקובל במדינות המתקדמות באירופה".

 

 (צילום: עופר עמרם ) (צילום: עופר עמרם )
(צילום: עופר עמרם )

 

שלושת הנתיבים, בצירים המרכזיים העמוסים ביותר בתל אביב, יסומנו כבר בחודשיים הקרובים ויפתחו באופן מלא עד סוף השנה. הם יאפשרו נפח תנועה של 50-60 אוטובוסים בשעות שיא בבקרים. הנתיבים ייפתחו על חשבון נתיב קיים ללא הרחבה, בעלות שעומדת על כ-36 מיליון שקלים.

 

הנתיבים שייפתחו יהיו על דרך בן צבי בין מחלף חולון לצומת אבו כביר (800 מטר לשני הכיוונים), רחוב לבון בין צומת אבו כביר לקיבוץ גלויות (800 מטר לשני הכיוונים) ובשדרות שאול המלך מאבן גבירול לדרך נמיר (1,100 מטר לכיוון מזרח בלבד). יש לציין כי חיסכון השעות הכולל לנוסעים בתחבורה הציבורית יעמוד על בין 35 שעות ברחוב לבון ועד 80 שעות בדרך בין צבי, אך הוא יבוא על חשבון תוספת של בין 15 ל-20 שעות לנוהגים ברכב פרטי בצירי תנועה אלה.

בנוסף יצא מכרז להקמת נת"צ באורך 2 ק"מ בכביש 461, בין צומת מסובים לצומת הטייסים לשני הכיוונים. המכרז כולל גם שביל אופניים במקביל לו בעלות כוללת של כ-157 מיליון שקל. הוא צפוי להסתיים בתוך כשנתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
נתיב תחבורה ציבורית תל אביב נת"צ
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים