בזמן נסיעת השר ברכבת - הפגנת יחיד רועשת
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים משה ליאון ערכו נסיעה מתוקשרת בקו הרכבת החדש מירושלים לנתב"ג. את אווירת שביעות הרצון העכירה הפגנת יחיד רועשת על הרציף בנתב"ג
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים הנכנס משה ליאון ערכו הבוקר (ד') נסיעת הרצה מתוקשרת נוספת בקו רכבת ישראל מירושלים לנתב"ג אשר ארכה כ-17 דקות לכל כיוון, קו אשר בעתיד צפוי להגיע גם לפאתי תל אביב. לדברי משרד התחבורה, במהלך תקופת ההרצה שהחלה לפני כחודשיים עשו כ-275 אלף נוסעים שימוש בקו.
צפו: הפגנת היחיד נגד שר התחבורה
לצד שביעות הרצון מתפקוד הקו החשמלי החדש והחיוכים המקובלים, התמודדה סביבת השר עם מפגין מפתיע - תושב הצפון מעוז ינון, מקבוצת הפייסבוק "בארכבת" - אשר המתין לשר בתחנת נתב"ג וצעק לעברו: "ישראל כץ, זו לא חוכמה רק להצטלם. אנו דורשים לקבל החלטה מושכלת ולהחזיר את כל הרכבות שנלקחו, לפני שיקרה אסון. קחו אחריות עכשיו כדי שלא תצטרכו לשאת באחריות כשכבר יהיה מאוחר מדי. כל הקרונות הועברו לירושלים ואנחנו מצטופפים. אתם מסכנים את התושבים - הנהלת הרכבת, איפה יהיו החיוכים שלכם כשיקרה אסון?".
השר כץ לא התייחס לטענותיו של המפגין, אך במהלך הנסיעה אמר כי "כשקו ירושלים נפתח גרעו חלק מהרכבות בקו חיפה, אבל לא מהגליל, לא מכרמיאל ולא מהנגב. גרעו חלק, ומאז הסדירו את העניין. אותו הדבר קרה גם בדרום כאשר פתחו את רכבת הנגב. כשאנחנו מקימים אחרי 100 שנה של פיגור ביחס לעולם מערכת רכבות, מטבע הדברים צריך לאזן את זה".
עוד אמר השר כי "יש צפיפות ברכבת משום שהשירות הוא חיוני להרבה מאוד אזרחים. בהתייחס לנושא הבטיחות אמר כי "אומנם היו מספר תקלות, אך מדובר בחבלי לידה של הפעלת קו חדש ולא בבעיות בטיחות. גם התקלות שקרו הוסדרו. יכולות להיות גם תקלות פה ושם בהמשך אבל הקו הזה עובד, הוא כבר לא חוזר אחורה. ירושלים מחוברת, וזה מה שחשוב".
במהלך הנסיעה ניגש נוסע לראש העיר ולשר התחבורה וסיפר להם שהוא ממשיך לנסוע לעבודתו ברכב ולא ברכבת מכיוון שלמרות המהירות, יש קושי להתנהל בתחבורה הציבורית בתוך העיר. השר כץ וראש העיר הסכימו כי הנושא "בעייתי", והמצב הקיים בתחבורה הציבורית הפנים-עירונית בירושלים "צריך להשתנות".
סייע בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין