שתף קטע נבחר

תחבורה ציבורית מהירה? ההתקדמות דווקא איטית

משרד התחבורה דיווח לאחרונה כי הוא מקדם במרץ את פרויקט מהיר לעיר עליו הוכרז לפני כשנתיים, להקצאת נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בגוש דן. אלא שראשי רשויות חדשים לא ששים להתחיל בעבודות והצפי להשלמת הנתיבים מגיע עד העשור הבא. מתי צפויה הקלה אמיתית? אולי ב-2021

לא רק נתיבי התחבורה הציבורית הבין־עירוניים מתעכבים : הסטטוס של פרויקט "מהיר לעיר" , להקמת נת"צים רצופים בגוש דן באורך מצטבר של 160 ק"מ, גם לא מלהיב. הפרויקט, שעליו הופקדה חברת נתיבי איילון תוקצב בסכום עתק של 3.5 מיליארד שקל, וילווה בתגבור תדירות האוטובוסים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית באזור הפקוק במדינה, במטרה להעביר משתמשי רכב פרטי לאוטובוסים. ברשימה נמצאות רמלה, לוד, בת ים, חולון, הוד השרון, קריית אונו, תל אביב, הרצליה, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, רמת גן, בני ברק, אור יהודה, פתח תקווה רמת השרון וגבעתיים.

 

 

נת

מהיר לעיר מתקדם: נת"צים נוספים יוקצו בגוש דן

סובלים מפקקים בגוש דן? ההקלה תגיע בעוד שנים

 

לפני הבחירות טענו גורמי תחבורה כי הפרויקט המתעכב במשך שנים שכן ראשי רשויות חוששים להתחיל בעבודות לפני הבחירות, מחשש למחאת תושבים על ההפרעה לתנועה והפגיעה בנהגי הרכב הפרטי בעקבות "הפקעת" נתיבים בכבישים פקוקים ממילא, לטובת אוטובוסים ומוניות. אולם מתברר שגם לאחריהן ייקח עוד זמן עד שנוכל לנסוע בנתיבים יעודיים ומהירים באוטובוס. שכן לפי מסמך של משרד התחבורה שהגיע לידי "ממון", רוב הנת"צים יהיו מוכנים רק בעוד שנתיים, או אף שלוש שנים במהלך 2021. חמור מכך, לרבים מהם אין כלל תאריך פתיחה בתוכניות המשרד.

 

זאת ועוד. באתר חברת נתיבי איילון מוצהר כי ב-2018 אמורה היתה החברה להשלים "תכנון סופי ותכנון מפורט בכל הצירים ברשויות". בנוסף הצהירה החברה כי תדאג לעבודות קידום זמינות בכל הרשויות וכי יתחיל ביצוע במספר רשויות. לפי נתיבי איילון, ב-2019 עד 2021 אמור להתנהל שלב הביצוע במקביל בכל 17 הרשויות, עם סיום מוצהר בסוף 2021.

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר אתמול שהפרויקט "תקוע כבר זמן רב ומשרד התחבורה חייב לדחוף להשלמתו". עוד הוסיף שהוא פונה לראשי הרשויות בבקשה שישתפו פעולה עם המשרד לצורך קידום סלילת נת"צים בערים.

 

 

במשרד התחבורה סירבו להתייחס למועדי הביצוע ומסרו: "הפרויקט מתוקצב במלואו ומתבצע תוך זמן קצר יחסית על-ידי נתיבי איילון".

 

 

מנתיבי איילון נמסר: "פרויקט 'מהיר לעיר' הוגדר מלכתחילה לחמש שנים והוא עומד בלו"ז. 73% מהמקטעים יהיו בביצוע ב-2019. התקדמות הפרויקט תלויה בשיתוף הפעולה של הרשויות ויש חשש לעיכובים ברשויות בהן התכנון טרם אושר. במקומות בהם טרם נקבע תאריך הפתיחה הוא ייקבע תוך כדי התכנון ובהתאם למורכבות הפרויקט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור פז
מי מכין נת"צים?
צילום: ליאור פז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים