שתף קטע נבחר

לעירייה נמאס מקורקינטים להשכרה: "הבלגאן פוגע במרחב הציבורי"

הצפת רחובות העיר תל אביב בקורקינטים חשמליים ממספר חברות אותם ניתן לשכור לפרק זמן קצר, עוררה תרעומת בקרב תושבים. העירייה הגיבה באזהרה וקביעת כללים לחברות - האם האינטרס הדדי?

רק אתמול (ג') פרסמנו כי עיריית תל אביב שלחה לפני מספר שבועות מכתב אזהרה לחברות המשכירות כלים שאינם מחוברים לתחנות עגינה, כמו קורקינטים חשמליים של ווינד, ליים ובירד ומובייק המשכירה אופניים, ובו היא מאיימת לנקוט באמצעים משפטיים ואף להחרים כלים אם יופרו כללים עירוניים חדשים. בין היתר הכריזה העירייה על איסור חסימה או גרימת הפרעה במעברים ציבוריים, העמדת כלים במרכז המדרכה וחסימת כניסות לבתים השארת מעל 2־3 כלים יחד למעט בכניסות למרכזי ספורט ותחבורה ציבורית. אבל איך מגיבים לכך בעלי החברות? הזמנו לאולפן ynet את סגנית ראש העיר מיטל להבי ואת מנכ"ל חברת ההשכרה בירד, יניב ריבלין. 

 

 

לעיריית תל אביב נמאס מקורקינטים ואופניים זרוקים ברחובות 

 

מיטל להבי, למה מפריע לעירייה הכלי הנהדר הזה שפתר כל כך הרבה בעיות בעיר?

"הכלי הוא באמת כלי נהדר, הוא כלי שמאפשר חלופה להתניידות ירוקה וסביבתית, חלופה לרכב פרטי, יותר זול והכל, אבל כלי חדש שנכנס למרחב דורש את ההסדרה. אנחנו כבר רואים ממה שקורה בעולם שבמקום שהכלים נכנסים בלי רגולציה והסדרה, הבלאגן פוגע במרחב הציבורי ובמשתמשי הדרך המוחלשים".

 

מה למשל, למי שלא מצוי בת"א, מה קורה שם?

"ככל שיש יותר קורקינטים ואופניים ככה התלונה של הולכי הרגל במרחב הציבורי גדלה על המפגע או על התנגשות בין הגורמים, החשש הגדול שיהיו הרבה כלים שמוצעים לציבור, הם יועמדו על המדרכות באופן שיפגע...".

 

יניב ריבלין מבירד, יש לכם פתרון לדבר הזה?

"אז בכלים השיתופיים המטרה היא להוריד את המכוניות מהכביש ולהוריד את זיהום האוויר, אנחנו מאמינים שהפתרון השיתופי הוא נהדר, אנחנו פורסים אותם, כחברת בירד שהתחלנו לפעול מאוגוסט, המטרה שלנו היתה לפעול בצורה מסודרת".

 

בניגוד לתל אופן, אפשר להניח את זה בכל מקום.

"מניחים את זה במקומות, אנחנו עובדים ביחד, באפליקציה יש איך להניח את הכלים בצורה מסודרת, אנחנו מעבירים הדרכות על איך לעשות את זה, אנחנו מעסיקים אנשים שמסדרים את זה במהלך היום".

 

הוצאתם הנחיות, אתם הולכים ליישם אותם?

"חד-משמעית, ההנחיות נשמעות לנו מאוד הגיוניות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה על מנת ליצור את המרחב הציבורי הנכון, אנחנו הוצאנו משהו שנקרא קומיוניטי מוד על מנת שאנשים יוכלו לדווח על דברים שהם רואים".

 

-בפועל המציאות שונה. אתם תענישו אנשים שמפזרים את הקורקינטים?

"הדבר היפה תחום השיתופי הוא שיש לנו דאטה גדול מאוד שאיתו אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עיריות על מנת שהן יוכלו לקבל החלטות יותר נכונות".

 

בסופו של דבר לא נראה מדרכות. מיטל, איך הולכים לטפל בזה?

מעבר להוראות הסדרה שהוצאנו עכשיו שמי שלא ישמע להם, ניקח את הכלי אלינו ונשחרר אותו אחרי תשלום קנס. אכיפה בסך הכל על המפעילים היא יותר קלה כי אנחנו יודעים מי בעל הבית והם יודעים מי המשתמש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: 	FRANCES IACUZZI PHOTOGRAPHY
קורקינטים במרחב הציבורי. בלגאן או תועלת?
צילום: FRANCES IACUZZI PHOTOGRAPHY
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים