עוזב את רכבת ישראל אבל נשאר על הפסים
מנהל אגף ההפעלה ברכבת ישראל, יואב ריזל, התפטר מתפקידו וצפוי לעבור לחברת תבל מטרו, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה. הנהלת הרכבת: מודים לו על תרומתו הגדולה
מנהל אגף ההפעלה ברכבת ישראל, יואב ריזל, הגיש הבוקר (ג׳) מכתב התפטרות. לפי הערכות, ויזל יהיה סמנכ"ל הפעלה בחברת תבל מטרו, שזכתה במכרז הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה. גורמים ברכבת ניסו אמנם לקשור בין אירוע השבתת הרכבות ביום שישי כתוצאה ממחסור בפקחים לעזיבתו, אך בדיקת ynet מעלה כי אין בין הדברים כל קשר. יש להזכיר כי ויזל הורה על עצירת הרכבות לאחר ששמונה פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי - ר.ר.) הודיעו באופן פתאומי על מחלה, במה שהוצג על-ידי מקורבים לרכבת כחלק מעיצומים בהם נקטו במשך שבועות בניסיון לשפר את תנאיהם.
ההשבתה ברכבת: התנועה תחודש בזמן הקרוב
מקור ברכבת אמר ל-ynet כי "זה שקוף שוועד העובדים מעוניין להפיל על ויזל את האחריות להשבתה, אבל מדובר בשטויות שלא נשענות על כלום למעט רצון להסיט את האש מהחלטות הוועד השערורייתיות. מה רצו, שהוא ימשיך להפעיל רכבות למרות שאין מי שיפקח עליהן? מישהו היה מצפה להמשיך ולהנחית מטוסים בנתב"ג בלי פקחים במגדל? כמו תמיד, ועד העובדים נמנע מלקחת אחריות על מעשיו ומנסה להפיל זאת על גורמים מקצועיים אחראיים".
גורם נוסף ברכבת אמר כי החלטתו של ויזל לעזוב לאחר עשור קשורה בין היתר לשיבושים הרבים שמפעיל ועד העובדים על תנועת הרכבות ואשר פוגעות באופן קשה בפעולת החברה, כמו הודעה על מחלה פתאומית והמונית ועצירות נסיעה שאינן מאושרות. בהקשר זה יש להזכיר את החלטתו של סגן יו"ר הוועד לעצור את תנועת כל הרכבות בארץ באמצעות פריצה לתדר החירום במסגרת העיצומים שהפעילו. גורמי תחבורה נוספים אמרו כי המעבר לתפקיד החדש נעשה בעיקר לצורך קידום מקצועי וכי תהליך הבחירה בו החל עוד בחודש פברואר, בטרם החל הסכסוך. עם זאת, יש הסבורים כי הכאוס הנוכחי ברכבת ישראל תרם רבות להחלטתו.
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: ״אנו מודים ליואב ריזל על תרומתו הגדולה לקידום רכבת ישראל ככלי הסעת המונים מודרני ובטוח, למרות האילוצים הרבים ובראשם מחסור חמור בתשתית מסילה וקרונות. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החדש, שכולל אתגרים חדשים בתחום התחבורה הציבורית״.