שתף קטע נבחר

החזרת שירות רכבות מלא לצפון - קרב הגרסאות

שר התחבורה הבטיח כי שירות הרכבות יחזור לתפקוד מלא בשבוע הבא אלא שהנהלת הרכבת טוענת כי ועד העובדים פנה בנושא לבית המשפט כדי למנוע זאת. בוועד אומרים כי ההנהלה מטעה את הציבור

החזרת הרכבות לצפון בסכנה: רק אתמול (ג') דיווח שר התחבורה, ישראל כץ, כי השירות הרכבתי בצפון חוזר לתפקוד מלא בעזרת תוספת של 19 רכבות יומיות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע החל מהשבוע הקרוב. אלא שכבר מדווחת הנהלת הרכבת על בעיות בהחזרת הפעילות. לדברי ההנהלה, ועד העובדים פנה היום (ד') בנושא לבית הדין על מנת לעצור את המהלך בטענה כי החזרת השירות לא הוצגה כראוי. אלא שבוועד העובדים הכחישו מכל וכל כי פנו לבית המשפט בדרישה לעצור את המהלך ואמרו כי הם מברכים על החזרת הרכבות לתושבי הצפון.

 

רכבת תקלה עומס נוסעים (צילום: יונתן)
האם השירות לצפון ישתפר(צילום: יונתן)

 

אחרי הצמצום בתדירות: הרכבות חוזרות לצפון

 

ממידע שהועבר מהנהלת הרכבת ל-ynet נטען כי ועד העובדים דווקא עודכן בנושא מספר פעמים בעבר, לרבות בראיון שנערך עם המנכ"ל (הזמני) בפועל אורי שריר. עוד מסרו שם כי ועד העובדים הביא לדחיות חוזרות ונישנות של שבועות רבים בניסוי שאיפשר את מהלך ההחזרה לשירות. כזכור, בית הדין הורה לפני כחודש לוועד להפסיק את העיצומים שגרמו לשיבושים ברכבת. בהקשר זה, כך נמסר מההנהלה, טענו בוועד לבית המשפט כי מדובר ב"ניצול לרעה של השקט התעשייתי שניתן להנהלה", וכי לא ניתנו אישורים בטיחותיים למהלך. בהנהלה אומרים כי בעקבות זאת לא ברור אם אכן ניתן יהיה להוסיף 19 רכבות יומיות, עם 12-15 אלף מקומות ישיבה שיקלו על הצפיפות בקרונות.

 

בהנהלת הרכבת אומרים כי "לפי החלטת בית המשפט, סידורי העבודה הינם בסמכותה של ההנהלה. בנוסף אנו מדגישים כי לא מדובר על הפעלת שירות חדש, כי אם החזרה של שירות שהיה קיים, עוד בזמן הקדנציה הנוכחית של ראשי הועד. אנו מביעים תקווה כי ועד העובדים יתרומם מעל המחלוקות ומשחקי הכוח, השליטה והכסף, יבין כי החזרת השירות הרכבתי לצפון הינה מחויבות של הרכבת לנוסעיה, ויאפשר המשך המהלך ללא הפרעות״.

 

בוועד העובדים הגיבו כי "במסגרת פסיקת בית הדין מיום 18.4, ועד העובדים מחויב לעדכן את בית הדין על התנהלות המו"מ, וכך עשה היום. אנחנו מברכים על הרחבת השירות והחזרת הרכבות לתושבי הצפון שסבלו חודשים ארוכים מצפיפות ועומס בקרונות. בכל מקרה לא מדובר בעתירה. לא בבקשה לצו מניעה אלא בעדכון. מו"מ בין הצדדים יתקיים ביום 20.5, ואז תשלח לביה"ד הודעת עדכון נוספת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יונתן
יהיה פתרון לצפיפות?
צילום: יונתן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים