שתף קטע נבחר
 

נהגת אוטובוס מודה: "לפעמים אני מנקרת על ההגה"

שעות העבודה הארוכות של נהגי האוטובוסים הפכו בעייתיות עוד יותר עקב חג עיד אל פיטר, בו עד 70% מהנהגים בחברות אינם עובדים. הסכנה לנוסעים - ברורה

נהגי האוטובוס מתמודדים גם השנה עם חג עיד אל פיטר בו הנהגים הערבים - המהווים כיום עד 70% מכלל הנהגים - אינם עובדים - והם נופלים מהרגליים. 

 

צילום: אלי סגל

צילום: אלי סגל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

באולפן רבקה מכלוף, חברת ארגון נהגי האוטובוס בישראל. אז על כמה שעות אנחנו מדברים בעצם?

"בעיקרון המערכת לא נותנת יותר מ-12 שעות. אבל במצבים כמו בחג העיד אל פיטר, בו נהגים ערבים שמהווים עד 70% מכמות הנהגים באופן כללי בכל החברות לא עובדים, זו בעיה. מה שקורה זה שאתה מסביב לשעון, ולא תמיד שמים לב למה שקורה".

 

יש איסור מוחלט לאפשר לנהגים להיות על הכביש מעבר לשעות מסוימות. מצפצפים על זה בחברות הגדולות?

"אין להם הרבה ברירות. הם עושים הכל כדי לתת את המענה והצרכים לנוסעים. הנוסע זה הדבר הכי חשוב בעיניי, ובעיני החברה. הבעיה המרכזית היא שזה לא רק בעיד אל פיטר. כשהחברה הולכת לעשות הסכם עם משרד התחבורה היא מתחייבת לכמות מסוימת של קווים. הבעיה היא שבהסכם הזה, הנהג לא כלול. הוא כלום, הוא רק מספר בחברה".

 

תסבירי לנו מה אנחנו רואים

"נהג צריך לצאת לקו ב-05:35, איך שהוא מגיע הוא יוצא ב-06:45, הפסקה של 2-3 דקות, הוא צריך לצאת ב-09:05 עוד פעם. מגיע לבאר שבע, צריך לצאת ב-10:25".

 

נראה שזה יותר מ-12 שעות

"יש יותר מ-12 שעות, ותראי שבין קו לקו אין לו הפסקה".

 

כמה זה מסוכן?

"מאוד מאוד. קח בחשבון שלנהג אין הפסקה נורמלית, לא עושה את הצרכים שלו בצורה נורמלית, בהרבה מקומות אין תחנת קצה בכלל, אין לו איפה לעשות חוץ מהגלגל".

 

הגעת למצב של ניקור על ההגה? שכמעט נרדמת?

"זה בהחלט קורה. כל שנה ושנה העבודה הולכת ושוחקת יותר. יש להם יותר דרישות, ופחות מסתכלים על הנהג כמשהו ראשוני".

 

באת להנהלה פעם ואמרת להם שאת לא יכולה יותר, וגם הנהגים האחרים לא, וזה מסוכן?

"כשאין לי הפסקה אני פשוט עוצרת את האוטובוס, זה לא מעניין אותי".

 

את לא תיקחי סיכונים

"אני לא יכולה. אם אני עובדת באוטובוס נמוך, שיש בישיבה 36 אנשים ועוד 20-25 בעמידה, אני לוקחת סיכון. אני לא מוכנה לקחת, גם הרישיון שלי, זה המקצוע שלי, אף אחד לא יכול לקחת את המקצוע. האמת שכל פעם שדיווחתי שיש חריגה במסגרת השעות שלי, דיווחתי לקצין בטיחות והוא מיד הוריד, ואמר לסדרן להוציא אותי להפסקה. אני מייצגת פה את כל הנהגים במדינת ישראל, זה משהו שהולך ומחמיר לצערנו. ההתחלה והסיום זה משרד התחבורה, צריך שמשרד התחבורה יראה אותנו כנהגים כמו טייסים, שיש להם אחריות כבדה לכל הנוסעים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מנקרים על ההגה
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים