שתף קטע נבחר
 

הונדה בריקול בטיחותי ענק: 35 אלף מכוניות למוסך

פרשת כריות האוויר המתפוצצות מכה שוב בשוק הרכב הישראלי. הפעם זו הונדה היפנית שמזמינה למוסכי הרשת המורשים 35 אלף מכוניות מדגמים שונים ששווקו כאן בין 2005 ל-2015

כריות האוויר הבטיחותיות של טאקאטה - ריקול ענק נוסף להונדה בישראל. חברת מאיר, יבואנית מותג המכוניות היפני הונדה, מזמינה למוסכים המורשים 35 אלף מכוניות מדגמים שונים שיוצרו החל ב-2005 ועד 2012. כל המכוניות יידרשו להגיע למוסכים המורשים כדי להחליף את כרית האוויר של הנהג ו-או הנוסע שלצדו. קריאת תיקון זו מצטרפת למספר ריקולים דומים עליהם הכריזה הונדה בשנים האחרונות - כולם לצורך החלפת כרית האוויר המסוכנת של חברת טאקאטה.

 

הונדה מזמינה כ-20 אלף מכוניות נוספות למוסך

הונדה מזמינה למוסך אלפי מכוניות, בגלל כרית אוויר

קריאת ענק לתיקון - טויוטה, הונדה, ניסאן ומאזדה

 

 (צילום: אלי שאולי) (צילום: אלי שאולי)
(צילום: אלי שאולי)

 

הדגמים השונים והשנתונים שיוזמנו למוסכי הונדה

ג'אז - 2009-2014

ג'אז היברידית - 2012-2015

לג'נד - 2007-2010

סיוויק - 2006-2010

CRV - 2007-2012

FRV - 2005-2009

 

לדברי חברת מאיר, זמן הטיפול-החלפת כרית האוויר ינוע בין חצי השעה לשעה וחצי, בהתאם לדגם. בכל המקרים יוחלפו או יתוקנו רכיבים במערכת כרית האוויר הבטיחותית מלפנים. זאת לאחר שהתגלה כי מסיבה שעדיין אינה ברורה, יחידת הניפוח של הכרית עלולה להתפרק בעת הניפוח (תאונה) ולשגר חלקי מתכת לחלל תא הנוסעים. עד היום נהרגו לפחות 10 בני אדם כתוצאה מכך ונפצעו למעלה מ-100.

 

חברת טאקאטה שסיפקה את הכריות במהלך העשורים האחרונים למספר גדול של יצרניות (כולל כ-15% מכלל כלי הרכב שיוצרו ביפן בשנים אלה) אחראית לריקול הגדול בהיסטוריה, שכן לפי הערכות, בסך הכל יידרשו כ-100 מיליון מכוניות להחליף את כריות האוויר הלא בטוחות. הונדה סובלת יותר מיצרניות אחרות, שכן עד עתה הוזמנו כ-20 מיליון מכוניות מתוצרתה בלבד להחלפת כרית אוויר במכוניות מתוצרתה ששווקו במהלך 20 השנים האחרונות.

 

100 מיליון מכוניות למוסך - הריקול הגדול בהיסטוריה

הונדה מאשרת: הרוגה נוספת בפרשת כריות האוויר 

 

כל בעלי כלי הרכב הרלוונטים לריקול הנוכחי צפויים לקבל לביתם מכתב הזמנה למוסך, כבר בימים הקרובים. במאיר אומרים כי לקוחות שירצו לבדוק אם מכוניתם נכללת בקריאת השירות, מוזמנים להתקשר למוקד שרות לקוחות של היבואן, טל. 077-3601422. רשימת המוסכים שיוכלו לבצע את הריקול מתפרסמת באתר החברה.

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי שאולי
הונדה סיוויק למוסך
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים