מבחני ריסוק לב.מ.וו סדרה 5 ופיאט דובלו
שתי המכוניות עברו לאחרונה מבחני ריסוק מפרכים בידי בוחני ארגון ה-Euro NCAP. האחת הצליחה כצפוי וזכתה בחמישה כוכבי בטיחות, האחרת מסתפקת בשלושה
ארגון הבטיחות יורו NCAP פירסם מבחני ריסוק חדשים לשתי מכוניות עדכניות: סדרה 5 החדשה של ב.מ.וו שזכתה בציון גבוה, והמסחרית פיאט דובלו שהצליחה פחות.
כל תוצאה מלבד חמישה כוכבי בטיחות הייתה נחשבת כהפתעה גדולה עבור ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. וזו אכן סיימה את מבחן הריסוק המורכב כשהיא אוחזת בתעודת הצטיינות - ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. בהגנה על נוסעיה המבוגרים זכתה ה-5 בציון מרשים של 91%, בעוד שנוסעיה הצעירים יותר מוגנים מעט פחות - 85% לפי בוחני הארגון. ציון הגנה על הולכי רגל נקבע כ-89%. הציון הגבוה לו זכתה ב.מ.וו נקבע בין היתר תודות לציוד בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטונומית במצבי חירום.
המסחרית פיאט דובלו הצליחה פחות במבחן הריסוק, והשיגה ציון של 3 כוכבים בלבד - נמוך מהמקובל כיום. ההסבר לכישלונה נעוץ בין היתר בגילה המופלג - יחסית - של המסחרית, שהוצגה במקור ולראשונה עוד בתחילת 2010, ועברה מתיחת פנים לפני כשנתיים.
ארגון הבטיחות ציין כי גילה של המכונית ניכר בתוצאות, והסיקו מכך כי פיאט החליטה שלא לנסות ולהתמודד בנושא הבטיחות מול דגמים אחרים ומודרניים יותר בקטגוריה, אולי כהכנה לקראת דגם חדש לחלוטין. יש להזכיר בהקשר זה כי הדובלו לא מציעה כל מערכת בטיחות מתקדמת להתראה או התערבות במצבי חירום.
בהגנה על מבוגרים זכתה הדובלו ב-75%, אך רק 46% כציון הגנה על ילדים, תוך שהבוחנים מציינים לרעה את ההגנה על צוואר וחזה נוסעי המושב האחורי, ומעניקים ציון בלתי מספיק בהגנה על חזה ילדים בכיסא מגביה (בוסטר). בהגנה על הולכי רגל קיבלה הדובלו ציון של 57 אחוזים.