הסיכוי למות בתאונה כפול אם הנוסע מאחור לא חגור
מחקר שנערך בארה"ב מגלה כי השימוש בחגורת בטיחות מאחור נתפס כפחות חשוב. הנוסעים במושב האחורי אינם מודעים לכך שהם לא מסכנים רק את עצמם
קחו בחשבון: אם לא חגרתם מאחור, אתם מסכנים באופן ממשי את הנוסעים מלפנים. IIHS, ארגון חברות הביטוח האמריקניות לבטיחות בדרכים, ערך מחקר בנושא חגירת חגורות בטיחות בקרב מבוגרים מעל גיל 18, והתוצאות מדאיגות: רק 72% מהנוסעים דיווחו כי הם חוגרים גם במושב האחורי. ההשלכה של זה יכולה להיות קטלנית, כפי שמודגם בסרטון הבא:
אי שימוש בחגורות בטיחות במושב האחורי נפוץ בעיקר בקרב נוסעים במוניות ושירותי הסעות אחרים - כמו אובר וליפט - שהפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאוד. לדברי ג'סיקה ג'רמאקי, מהנדסת מחקר בכירה ב-IIHS, "כרבע מהנחקרים שהודו כי אינם חוגרים מאחור אמרו כי הם מוותרים על החגורה שכן הם משוכנעים כי המושב האחורי בטוח יותר". אלא שזו כמובן טעות ביותר ממובן אחד.
לדברי ג'רמאקי, "חגורת הבטיחות היא אמצעי ההגנה העיקרי בהתנגשות חזיתית. בלעדיה הגוף עף קדימה ועשוי לפגוע במשטחים קשים ולנפץ אותם ולגרום לפגיעות חמורות לנוסעים מלפנים. למעשה, הסיכוי של נהגים להיהרג בתאונת דרכים גדל פי 2 אם הנוסע היושב מאחוריהם אינו חגור".
הארגון מזכיר כי בעוד חגירה מלפנים היא חובה בכל מדינות ארצות הברית פרט לניו המפשייר, חגירה מאחור מחויבת בחוק רק ב-29 מתוך 50 המדינות - ורק ב-20 מהן אי חגירה נחשבת עבירה ששוטר יכול לתת עליה קנס. זאת אף שכמחצית מהרוגי תאונות הדרכים בארה"ב לא חגרו חגורות בטיחות.
לטענת הארגון, מלבד שינוי החוק, מערכות להתראה על אי חגירה התגלו כאפקטיביות ביותר, אך הן מיועדות בעיקר עבור נוסעי המושב הקדמי, ואילו מעטות המכוניות המצוידות בהתראה גם למושב האחורי.