שתף קטע נבחר
 

מבחני ריסוק חדשים. מאזדה וג'יפ מצטיינות, קיה כושלת

ארגון הבטיחות יורונ'קאפ ריסק תשעה דגמים חדשים והעניק להם ציונים. מרבית המכוניות זכו בחמישה כוכבי בטיחות, אך היו גם כמה כשלונות מהדהדים

מנצחים ומפסידים במבחני ריסוק חדשים. ארגון הבטיחות רב ההשפעה יורונ'קאפ (EuroNCAP) העורך מבחני ריסוק לכלי רכב חדשים ונחשב כמוביל דעה בתחום זה בתעשיית הרכב העולמית, מפרסם היום (ד') את תוצאות תשעה מבחני ריסוק חדשים לדגמי מכוניות שונים. התוצאות מחמיאות למרבית המותגים מבית מאזדה, פורד, ג'יפ, אופל ומרצדס, אך מהווים הפתעה לרעה עבור יצרנית הרכב קיה. ופעם נוספת הם מדגישים את חשיבותן של מערכות בטיחות מתקדמות המתריעות מפני סכנה אפשרית ומופעלות באופן אוטונומי כדי למנוע תאונה גם ללא התערבות הנהג.

 

קיה ריו - שלושה כוכבים בלבד ללא מערכות הבטיחות 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

  

קיו ריו - כישלון ידוע מראש

מכל תוצאות המבחן שהתפרסם היום, יש להניח כי התוצאה בה זכתה קיה ריו המשווקת כאן מספר שבועות ובה נהגנו לאחרונה, היא החשובה מכולן. הסופר-מיני לה מייעדים בטלקאר היבואנית הצלחה גדולה בשוק המקומי, הושקה אצלנו במפתיע ללא מערכות בטיחות מתקדמות. כך היא גם הגיעה למבחן הריסוק והתוצאה בהתאם: ציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד וביקורת מצד עורכי המבחן.

 

קיה ריו - ריסוק כואב ()
קיה ריו - ריסוק כואב

 

לשם השוואה, באירופה משווקת הריו עם מערכות הבטיחות המתקדמות של קיה, ומכונית המצוידת בהן זכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק - הציון המרבי האפשרי. בהקשר זה כדאי לציין כי הריו היא הדגם הראשון בשנה וחצי האחרונות שמשיקה טלקאר, ואשר אינו מצויד במערכות בטיחות אקטיביות באופן סטנדרטי וללא תוספת תשלום. במבחן זכתה הריו זכתה לציון של 85% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ברכב ו-62% בהגנה על הולכי רגל. בסעיף מערכות בטיחות קיבלה הריו ציון כושל של 25% בלבד. כאשר צוידה במערכות היו הציונים גבוהים משמעותית ובהתאם: 94% בהגנה על מבוגרים, 84% על ילדים, 71% על הולכי רגל ו-59% על מערכות בטיחות.

 

לצדה של הריו נבחנה מכונית נוספת מבית קיה, הפיקנטו הסופר-פופולרית בישראל. גם הפיקנטו הקוריאנית נבחנה בשתי תצורות - ללא מערכות בטיחות מתקדמות ועימן, כפי שהיא משווקת בישראל. המכונית שלא צוידה במערכות בטיחות מתקדמות זכתה אכן בציון גרוע דומה לזה של הריו: שלושה כוכבי בטיחות בלבד. אך הגרסה המשווקת בישראל - עם בלימה אוטונומית - זכתה בארבעה כוכבי בטיחות. ציון ההגנה על מבוגרים בפיקנטו עומד על 79%, 64% בלבד בהגנה על ילדים (עם הגנה גרועה על חזה הילדים) ו-54% בהגנה על הולכי רגל.

 

מכונית חשובה נוספת בישראל היא ה-CX5 של מאזדה, אשר זכתה בציון מרבי של חמישה כוכבים, בין היתר עם בלימה אוטונומית סטנדרטית כפי שהוא משווק כאן ובאירופה. בהגנה על מבוגרים זכתה מאזדה ב-95%, בהגנה על ילדים ב-80%, ו-78% הגנה על הולכי רגל.

 

גם מרצדס זכתה בציון מרבי עם גרסת הגג הנפתח ל-C קלאס. עם זאת ארגון הבטיחות מציין כי כרית האוויר הצדית לא סיפקה הגנה מלאה, ולכן עלולים ילדים להפגע ממסגרת הגג בעת תאונה.

 

עוד לא כאן, אבל יגיעו

פורד פיאסטה החדשה הצטרפה ביום לסיאט איביזה כמכונית השנייה בקטגוריית הסופר-מיני עם ציון מרבי של חמישה כוכבים. הפיסאטה זכתה ב-87% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל.

 

רכבי הפנאי אופל גרנדלנד X, ג'יפ קומפאס ורנו קוליאוס זכו אף הם בחמישה כוכבי בטיחות, בעוד אופל אמפרה החשמלית, אחות תאומה לשברולט בולט, זכתה לציון של ארבעה כוכבים עקב היעדר התראה על אי חגירת חגורת בטיחות מאחור.

 

לדברי מייקל ואן רנטיגן, מזכ"ל הארגון, "אנחנו מעודדים מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני והיצרנים אכן הגיבו עם בלימה אוטונומית בה מצוידות מרבית המכוניות החדשות. עם זאת, הם לא צריכים לשכוח את הבסיס של מבחני הריסוק בהגנה על נוסעים, בין אם הם נהגים מבוגרים או ילדים היושבים מאחור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים