המדינה נלחמת בסכנת כלי רכב כבדים: טסט כל 6 חודשים
בעקבות מעורבות משאיות וכלי רכב כבדים באחוז גבוה יחסית של תאונות דרכים קשות וקטלניות, הוחלט לקצר את פרק הזמן בין מבחני כשירות תנועה. הפער בין טסטים למשאית ורכב כבד אחר יקוצר לחצי שנה
מחודש מרס 2018: מבחן כשירות כל שישה חודשים במקום שנה כנהוג כעת. במשרד התחבורה הוחלט להגביר את בטיחות כלי הרכב הכבדים על כבישי הארץ בעקבות מעורבותם של כלי רכב אלה באחוז גבוה יחסית של תאונות דרכים קשות בשנים האחרונות, כמו-גם עקב ליקויי בטיחות קשים המתגלים בהם במבצעי אכיפה.
לדברי אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, מכוני הרישוי הרלוונטיים מוכנים לקלוט את מספר המשאיות הגדול יותר שיעבור דרכם דרך קבע. עוד אומרים במשרד התחבורה כי אם יהיה בכך צורך, יתארכו שעות הפעילות של מכוני הרישוי בכל הארץ כדי לעמוד בעומס הגדול יותר.
התקנה החדשה אותה יזם השר כץ תיושם מינואר 2018 ותוקף רישיונות כלי רכב כבדים - משאיות וכלי רכב מסחריים במשקל 10 טון ויותר - שחייבים במבחן רישוי תקופתי (טסט) מחודש מרס ואילך, יהיה לשישה חודשים בלבד. יש להזכיר כי משאיות וכלי רכב מסחריים מחויבים כיום לעבור בדיקות חורף במוסך מורשה או במכון רישוי בנוסף למבחן הרישוי השנתי. הטסט החצי שנתי יחליף את בדיקות החורף הנהוגות כיום, במידה ויבוצע עד 90 יום לפני מועד בדיקות החורף.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מעורבותם של משאיות וכלי רכב כבדים בתאונות דרכים קטלניות אמנם גבוה יחסית לחלקם במצבת כלי הרכב על הכבישים, אך במהלך 2017 (עד היום, ה-25.12) נרשמה ירידה של יותר מ-15% במספר ההרוגים בתאונות בהן היו מעורבות משאיות כבדות מעל 3.5 טון ואוטובוסים, לעומת 2016.
עוד מציינים במשרד התחבורה כי מדי חודש מקבלים נהגי עשרות משאיות וכלי רכב כבדים הוראה לרדת מהכביש עקב ליקויי בטיחות שמתגלים בבדיקות שעורכות ניידות הבטיחות של אגף הרכב.