מתרסקות בדרום אמריקה: מאזדה וניסאן מובכות
צמד הסופר-מיני היפניות המשווקות אצלנו עם אבזור אירופאי וציון בטיחות נאה, נמכרות במרכז ודרום אמריקה עם אבזור בטיחות דל במיוחד. הציון המביך שקיבלו במבחן הריסוק שם מלמד עד כמה המערכות חשובות
עד כדי כך חשובות מערכות בטיחות מתקדמות. צמד מכוניות הסופר-מיני ניסאן מיקרה
ומאזדה 2 עברו
אמנם מבחני ריסוק כבר לפני שנים, מאזדה ב-2015,
ניסאן ב-2010,
אז זכו ב-EuroNCAP בארבעה כוכבים מכובדים לאותה תקופה. וכעת מעניקות לנו השתיים גם הצצה לפער האדיר בין מכונית עם או בלי מערכות בטיחות מתקדמות. שכן במבחן ריסוק שערכה הזרוע הלטינית של ה-NCAP זכו שתי המכוניות המיוצרות גם במקסיקו ומשווקות בדרום ומרכז אמריקה כשהן עירומות ממערכות מתקדמות, בציון מביך של כוכב בודד למיקרה ושניים למאזדה.
הזרוע הלטינית של ארגון הבטיחות NCAP נוסדה ב-2010, במטרה לשפר את רמת הבטיחות של דגמים המשווקים במרכז ודרום אמריקה בעזרת לחץ על היצרניות, בדיוק כפי שקרה באירופה. יש להזכיר כי מבחני הריסוק שעורך הארגון עוד פחות מחמירים מאלה של ה-EuroNCAP, ובכל זאת.
מה שונה בגרסאות המיועדות לשוק הלטיני? הן מציעות רק צמד כריות אוויר (שש באלה המשווקות כאן), המיקרה אינה מציעה אפילו ABS (למניעת נעילת גלגלים בבלימה) המחויבת בחוק כבר שנים ארוכות. ה-2 כן מצוידת ב-ABS, אך אינה כוללת בקרת יציבות חשובה המחויבת כאן אף היא. אפילו אבזור בטיחות פשוט וסטנדרטי דוגמת התקן ייעודי לחיבור מושבי ילדים (ISOFIX) אינו מוצע במיקרה הלטינית.
ניסאן מיקרה מבחן ריסוק