שתף קטע נבחר
 

"אובר היא זו שגרמה למותה של הולכת הרגל"

דו"ח של גוף מחקר בארה"ב מטיל את האחריות לתאונת הדרכים הקטלנית במכונית האוטונומית של אובר על החברה עצמה, אשר "נטרלה את מערכות הבטיחות המקוריות ברכב"

"מערכת מניעת התאונה המקורית בוולוו XC90 הייתה מונעת או מקטינה את חומרתה של התאונה הקטלנית", כך אומר דייויד זובי, האחראי על מחקר באיגוד חברות הביטוח האמריקניות (IIHS, Insurance Institute for Highway Safet), בהתייחס לתאונה הקטלנית בה נהרגה הולכת רגל, לאחר שנפגעה מרכב במהלך ניסוי נהיגה אוטונומית של חברת אובר. בדו"ח שפרסם היום (ג') אחד מגופי הבטיחות המוערכים ובעלי ההשפעה בצפון אמריקה, נטען כי "(למערכת הבטיחות במכונית) לא ניתנה אפשרות להתערב או אפילו להזהיר את נהגת המבחן (לפני התאונה)".

 

כך נראתה התאונה ממושב נהגת האובר: 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

התאונה הקטלנית אירעה בעיר טמפי, אריזונה, שם בחנה חברת התחבורה השיתופית אובר מערכות אוטונומיות שבפיתוחה, אשר הורכבו על מכונית מדגם וולוו XC90. אלין הרצברג בת ה-49 חצתה כביש חשוך שלא במעבר חציה כאשר היא מחזיקה באופניה, ונפגעה מהוולוו באורח קשה, הועברה לבית חולים מקומי ושם מתה מפצעיה.

 

אובר תאונה (iihs)
זיהוי הולכת הרגל במרחק של כ-25 מטרים לפני הפגיעה(iihs)

 

 

ארגון הבטיחות מאשים את חברת אובר כי נטרלה בוולוו ביודעין את מערכות הבטיחות המקוריות, האמורות למנוע תאונה דוגמת זו שהתרחשה. לדברי זובי, מהיכרותו עם יכולות ה-XC90, הרכב היה מונע את התאונה ומתחמק מהפגיעה הקטלנית או לכל הפחות מקטין את עוצמת (וחומרת) הפגיעה.

 

"אני מאמין בהחלט כי אילו למערכת המקורית הייתה אפשרות להתערב, הפגיעה לא הייתה קטלנית", אמר זובי בראיון טלפוני לבלומברג. "לדעתי, אם מפתחי טכנולוגיית רכב אוטונומי באמת מעוניינים להפוך את הכבישים שלנו לבטוחים יותר, עליהם להבטיח כי מערכות מניעת התאונה הטובות ביותר יעבדו לפני שיעלו עם כלי הרכב לכביש", הוסיף והפנה אצבע מאשימה לכיוונה של חברת אובר.

 

סרטון תיעוד רכב אובר דורס למוות הולכת רגל באריזונה (צילום: AP)
תגובה נהגת הניסוי ברגע הפגיעה(צילום: AP)

 

"המערכת של אובר לא הגיבה, למרות (שהמכונית צוידה) מערכת חיישנים משוכללת ובינה מלאכותית מתוחכמת. זה בלתי מתקבל על הדעת. כדי להיות יותר טובים מנהג בשר ודם (כפי שמבטיחות כל מפתחות הרכב האוטונומי), על מערכות אוטומטיות לקבל החלטות בטוחות יותר", אמר.

 

יש להזכיר כי בדו"ח ביניים שפרסם ה-NTSB, הרשות האמריקאית הלאומית לבטיחות בתחבורה שחקרה את התאונה, הובהר כי חיישני הרכב זיהו את הולכת הרגל שחצתה את הכביש בחשיכה מספר שניות לפני הפגיעה. באובר הודו כי המערכת המאפשרת התחמקות מפגיעה נוטרלה בזמן שהרכב התקדם רק בעזרת מחשב, כדי למנוע את מה שהם כינו "התנהגות רכב תזזיתית". בלימה (ובלימת חירום) היו באחריות נהגת הניסוי. כמו כן מנעה המערכת של אובר אזהרה קולית כלשהי במקרה של סכנה מתקרבת. חקירת התאונה העלתה נהגת הניסוי לא הביטה על הכביש בזמן הנהיגה, אלא צפתה במכשיר הסלולרי בתכנית הפופולרית "דה וויס" ששודרה באותו זמן.

 

לדברי ה-NTSB, אילו הוולוו הייתה מתחילה לבלום (עצמאית) בזמן שהחיישנים זיהו לראשונה עצם כלשהו על הכביש, היה נותר להם מספיק זמן כדי לזהות את העצם כהולכת רגל. יש להזכיר כי החיישנים האמורים לזהות כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים כגורמי סיכון, נדרשים גם לזהות עצמים אחרים על הכביש שאינם מהווים סיכון ואין צורך להגיב להם. למשל שקית ניילון או עיתון שעפו ברוח. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בוחנים את הפגיעה - אובר אחראית
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים