שתף קטע נבחר
 

אופניים: הזינוק במספר ההרוגים מפחיד את הציבור

מתחילת השנה ננרשם זינוק חד במספר ההרוגים בקרב רוכבי אופניים רגילים וחשמליים. וזו רק אחת הסיבות לכך שאין יותר רוכבים

מותה הטראגי של רוכבת האופניים נועה חייט ז״ל בתאונת דרכים בשבוע שעבר, הפך אותה לרוכבת האופניים העשירית שמקפחת את חייה בכבישי ישראל מתחילת השנה . לפי נתוני עמותת אור ירוק, מדובר בעלייה של 50% במספר רוכבי האופניים שנהרגו בתאונות דרכים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

השתוללות עם אופניים חשמליים - עלייה חדה במספר ההרוגים

צילום: אור ירוק

צילום: אור ירוק

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

העלייה במספר ההרוגים מורגשת גם בקרב רוכבי אופניים חשמליים: 13 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים, לעומת שבעה בכל שנת 2017.

 

האם גורמת עלייה חדה זו לחשש מרכיבה בקרב ישראלים? סקר שערכה לאחרונה אור ירוק בקרב 504 בני 18 ומעלה, בדק האם הישראלים חוששים לצאת לכביש עם אופניים?

 

זירת התאונה בחיפה (צילום: איחוד הצלה)
זירת התאונה בה נהרגה נעה חייט(צילום: איחוד הצלה)

 

לא פחות מ-76% מהנשאלים מסכימים עם הטענה כי רכיבה על אופניים בישראל מסוכנת יותר מבאירופה, ועובדה זו מסבירה את הנתון הבא: 52% ממשתתפי הסקר אמרו כי אינם משתמשים באופניים כלל. מבין אלו שכן רוכבים, 15% עושים זאת לבילוי, 13% כפעילות ספורטיבית ו-19% טענו כי האופניים משמשים אותם ככלי תחבורה שימושי.

 

כאשר נשאלו הרוכבים שאינם מעדיפים את האופניים ככלי שימושי מדוע אינם מדוושים יותר, ענו 20% טענו כי הם מעדיפים לנסוע למקום העבודה ברכב, כי הנסיעה נוחה יותר, 19% נוספים אמרו כי מרחק הנסיעה גדול מדי, 15% טענו כי אין להם אופניים כלל ו-12% הסבירו כי שבילי האופניים טרם מותאמים לרכיבה רציפה.

 

אז מה צריך לקרות כדי שאנשים יוותרו על האוטובוס או הרכב בדרך ללימודים ויעברו לאופניים ככלי תחבורה עיקרי? ובכן, 20% מהנשאלים טענו כי רק קרבה לעבודה או מקום הלימודים תוביל לכך שישקלו את העניין, 19% טענו כי שיפור בהיבט הבטיחותי של התשתיות עשוי להוביל לשינוי. 13% אמרו כי ישקלו לעבור לרכיבה למקום עבודתם אם זה ישתלם להם כלכלית, בעוד 12% אמרו כי יעשו כך אם יקבלו תמריץ כלכלי. 11% התנו מעבר לרכיבה לעבודה בכך שיהיו במשרדים מקלחות ו-5% טענו כי יעשו כך אם זה באמת ישפר את איכות הסביבה.

 

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "העלייה החדה בשיעור ההרוגים בין רוכבי האופניים הרגילים והחשמליים מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקחת אחריות ולהתחיל להתחשב גם באוכלוסייה זו ובצרכים המיוחדים שלה. הגיע הזמן להפסיק להתעלם ממאות אלפי הרוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים ורצופים שיגרמו להם להשאיר את הרכב ולעשות שימוש בכלי תחבורה ירוק וזול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך פייסבוק
נעה חייט - נהרגה בזמן הרכיבה
צילום: מתוך פייסבוק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים