מחצית מהנהגים חושבים שמכוניות אוטונומיות יהיו נפוצות בעוד 50 שנה
אינטל מפרסמת מחקר החושף כי רק חמישית מהנהגים כיום היו עוברים למכונית אוטונומית. זאת למרות שהשימוש בטכנולוגיה צפוי לחסוך כ-60 אלף הרוגים בשנה
אינטל, בעלת השליטה במובילאיי,
מפרסמת מחקר חדש שמראה כי גם נהגים המצפים למכוניות אוטונומיות, מביעים חשש וספקות לגבי השימוש בהם. הסקר שערכה החברה בארה"ב מראה כי 63% מהנשאלים חושבים שמכוניות אוטונומיות יהיו בשימוש נפוץ בעוד כ-50 שנים, אבל רק 21% מתוכם היו עוברים כיום לנהוג ברכב אוטונומי.
צילום: אינטל
עוד עולה מהמחקר כי 43% מהנשאלים אמרו שאינם מרגישים בטוחים בכלי רכב אוטונומיים, כאשר אצל נשים החשש גבוה מאצל גברים. זאת למרות שבמחקר "כלכלת הנוסעים" שפרסמה אינטל לפני כשנה העריך כי מערכות נהיגה אוטונומיות יסייעו להצלת חייהם של 585,000 בני אדם מתאונות דרכים בעשר שנים (בין 2035 ל-2045). הצמצום בעלויות הנובעות מתאונות דרכים צפוי להסתכם ביותר מ-234 מיליארד דולר.
ג'ק ויסט, מהנדס בכיר באינטל וסגן נשיא של תקני רכב אוטונומי במובילאיי, אמר כי "אנחנו חייבים לגשר על הפער אצל הצרכן, בין הקבלה של מערכות סיוע לנהיגה כיום לנהיגה אוטונומית מלאה בעתיד. כיום הנהגים נדרשים לסמוך בצורה עיוורת על המערכות של היצרניות, מה שמקשה על בניית אמון. מה שנדרש לתעשייה ולרגולטורים הוא להתכנס סביב מודל בטיחות שקוף שיבנה אמון בין המכונה לבני האדם".
כפי שפורסם במחקר כלכלת הנוסעים, המעבר לרכב אוטונומי צפוי להניע כלכלה בשווי 7 טריליון דולר, בשל העובדה כי הנהגים הופכים לנוסעים, מה שמאפשר זמן פנוי של יותר מ-250 מיליון שעות בשנה לטובת פעילויות מגוונות שיניעו ענפים כלכליים חדשים. כשנשאלו הנבדקים איך ינצלו את הזמן הפנוי, יותר מ-50% אמרו כי ינצלו אותו לצריכת בידור, תקשורת חברתית ועבודה. רק 14% טענו שינצלו את הזמן לפעילות גופנית.
וולוו ללא נהג רכב אוטונומי