שתף קטע נבחר
 

נא להכיר: המכוניות שנמכרות כאן בלי מערכת בטיחות חשובה

מערכות בלימה אוטונומית מקטינות באופן ניכר את הסיכוי לתאונה אך בכל זאת אינן משווקות אצלנו במספר מותגי רכב. מי ישמור עליכם גם אם תפספסו ואיזו מכונית תיאלץ אתכם לבלום תמיד לבד - בדקנו את כל שוק הרכב המקומי והתוצאות לפניכם

מערכות בטיחות אקטיביות ובעיקר בלימה אוטונומית המסוגלת להאט ואף לעצור במצב חירום במידה והנהג לא עשה זאת, הפכו נפוצות בכלי רכב חדשים. המערכת שבעבר הוצעה רק ברכבי יוקרה הגיעה בשנתיים האחרונות גם לכלי רכב בקטגוריות פופולאריות ועממיות יותר ולפי מחקרים מפחיתות את מספר תאונות החזית-אחור בכ-50% לפחות. 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אך למרות התועלת הבטיחותית שבהן והעובדה כי הטכנולוגיה סביבן הפכה זמינה עבור כולם ואין מותג רכב שלא עושה בה שימוש כלשהו, לא כולם משווקים אותן בארץ. עיון בנתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב מעלה כי בעוד שבמרבית מותגי הרכב כמעט כל המכוניות נמכרות עם מערכות בטיחות אקטיביות, אצל מותגים אחרים המערכת נמכרת בשיעורים נמוכים מאוד. במפתיע, במספר מותגים היא אינה מוצעת כלל.

 

בטבלה המצורפת תמצאו את 20 מותגי הרכב הנמכרים בישראל (לא כולל יצרניות היוקרה), מספר המכוניות שנמכרו מהם בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 ואחוז המכוניות מהן שנמכרו עם מערכת בטיחות אקטיבית מסוג בלימה אוטונומית. יש להזכיר כי בחלק מהדגמים מוצעות מערכות נוספות כמו שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת ערנות נהג, זיהוי תמרורים, תאורה דינמית ועוד.

 

עוד כדאי להזכיר בהקשר זה כי בחלק מהדגמים מוצעת בלימת חירום אוטונומית מיושנת יחסית הפועל בטווח מהירות-עירונית בלבד, ועל כן תועלתן מופחתת, כמו למשל מאזדה 2, פיז'ו 208 ו-2008, הונדה ג'אז ו-HR-V, אופל אסטרה, סיאט מיי וסקודה סיטיגו.

 

טבלה מערכות בטיחות ()

בחלקה התחתון של הטבלה מפתיע לגלות את מותג רנו שבעבר התהדר ברמת בטיחות גבוהה במיוחד בכל דגמיו, אך כיום לא מציעה היצרנית אפילו דגם אחד עם מערכת לבלימת חירום אוטונומית, זאת למרות שמערכות כאלה מוצעת בדגמי החברה המשווקים באירופה.

 

גם סוזוקי שמציעה מערכות בטיחות מתקדמות בשווקים אחרים בעולם לא מציעה אותן בישראל. בשברולט יש מערכות כאלה רק בחלק קטן של גרסאות יקרות ואילו דאצ'יה לא מציעה מערכות בטיחות כלל באף אחד מדגמיה בעולם ובהתאם גם בישראל. אגב, המותג הנמכר בישראל - יונדאי הקוריאני - מופיע רק בעשירייה השנייה באחוזים נמוכים, אך יכלול את המערכת בטוסון וב20 המעודכנים כמו-גם בסנטה פה החדש.

 

תגובות היבואניות שבתחתית הטבלה:

  • קרסו (רנו, דאצ'יה): "הדגמים החדשים שיושקו בתקופה הקרובה צפויים לשלב את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר".
  • UMI (שברולט): "חלק מהדגמים קיבלו תוספות מערכות בטיחות מתקדמות ודגמים נוספים יקבלו אותה בקרוב".
  • סמל"ת (פיאט): "כל רכב שבו קיימת זמינות אצל היצרנים שלנו למערכות בלימה אוטונומיות מגיע עם המערכת לארץ".
  • לובינסקי (סיטרואן): "במרבית כלי הרכב לא הייתה לנו אפשרות לשווק מערכות בטיחות אקטיביות. כל דגם שייוצר על ידי היצרן עם מערכות בטיחות יוצע גם בישראל".
  • מכשירי תנועה (סוזוקי): לפני פרסום הכתבה סירבו להגיב, אחרי הפרסום הודיעו כי "ב-2019 נשיק מערכות בטיחות מתקדמות ועד סוף השנה נשווק רק עם מערכות אלה".

 

הכתב חבר מערכת iCar

פורסם לראשונה 26/11/2018 07:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים