מבחני ריסוק: רכבי הפנאי הגדולים הצטיינו
שני דגמי פנאי עם ייעוד משפחתי ואחד בעל יכולת שטח גבוהה, צלחו בשלום את מבחני הריסוק שערך להם ארגון הבטיחות EuroNCAP
איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP מפרסם היום (רביעי) את תוצאות סבב מבחני הריסוק העדכניים שערך לשלושה דגמים: הונדה CR-V, סיאט טראקו ומרצדס G קלאס. בניגוד למבחנים שנערכו בחודשים הקודמים, הפעם אין כשלונות וכולם זכו בציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות.
מבוכה גדולה לג'יפ רנגלר: כוכב אחד בלבד במבחן הריסוק
סוזוקי ג'ימני החדש התרסק במבחן הבטיחות
סיאט טראקו, אחיו הכמעט-תאום של סקודה קודיאק, זכה כמו בן משפחתו הצ'כי בציון מרבי למרות שנאלץ להתמודד עם מבחנים מחמירים יותר מאלו שבהם נבחן הקודיאק ב-2017. הטראקו הרשים במיוחד בהגנה על נוסעים מבוגרים עם ציון של 97% וזכה לציונים גבוהים גם ביתר סעיפי המשנה: 84% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל וציון זהה גם בבדיקת מערכות הבטיחות. הטראקו צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.
גם הונדה CRV, שאף הוא עשוי להגיע אלינו בהמשך השנה (למרות הצהרות היבואנית, חברת מאיר, כי יגיע עד סוף 2018), זכה בציון המירבי. הגרסה שנבחנה צוידה בהנעה היברידית ורשמה ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי הרגל ו-76% בסעיף מערכות הבטיחות.
הדגם השלישי שנבחן הוא מרצדס G קלאס, דור חדש לרכב השטח האגדי שנמכר אצלנו במחיר התחלתי של 1.18 מיליון שקלים. ציוני המשנה של ה-G עומדים על 90% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי הרגל ו-72% בסעיף מערכות הבטיחות. יש לציין כי ארגון הבטיחות נמנע בדרך כלל ממבחני ריסוק בהם לוקחים חלק דגמי יוקרה. עוד כדאי להזכיר כי הציון הגבוה שהשיג ה-G קלאס אינו מובן מאליו - מבנה הקוביה אינו מהיעילים שיש בהגנה, בעיקר במקרה של פגיעה בהולכי רגל.
בשנה החולפת נרשמו במבחני הריסוק האירופאיים כשלונות מהדהדים של ג'יפ רנגלר ו סוזוקי ג'ימני, ובשני המקרים הבהירו היצרנים - ומכורים למותג - כי כלי רכב עם שלדת סולם ייעודית לשטח, סובלים מנחיתות מבנית ולכן אין זה הוגן כלל להעמיד אותם למבחנים אלה. המבחן החדש של מרצדס G קלאס מוכיח כי זה בכל זאת אפשרי.
הכותב הוא חבר מערכת iCar