שתף קטע נבחר

לידיעת השר סמוטריץ': עלייה מדאיגה במספר ההרוגים

אחרי שנה של שיפור, שוב מגיעה החמרה. מתחילת השנה נרשמה עלייה של 5% במספר ההרוגים על הכבישים, עם 17% יותר הרוגים בכבישים בינעירוניים ובקרב רוכבי האופנועים

חדשות רעות: עלייה של 5% במספר ההרוגים בתאונות דרכים במחצית השנה הראשונה של 2019. אחרי הירידה בכמות ההרוגים בשנה שעברה, השנה מסתמנת עלייה מדאיגה. 159 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות הדרכים, שבעה בני אדם יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. הנתון המדאיג מתפרסם עם יציאת תלמידי בתי הספר לחופש הגדול המתאפיין לא פעם בזינוק במספר תאונות הדרכים הקטלניות - שמספרם מתחילת השנה עלה ב-3%.

 

הרוג תאונה תאונת דרכים משאית אופנוע כביש 431 רמלה דרום (צילום: רן מנוסיס, תיעוד מבצעי מד
רוכב קטנוע נהרג - עלייה מדאיגה(צילום: רן מנוסיס, תיעוד מבצעי מד"א)

 

כמו אשתקד, גם השנה נרשמו מרבית ההרוגים על הכבישים הבינעירוניים. לא פחות מ-97 מצאו שם את מותם לעומת 83 בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום העירוני אגב נרשמה ירידה של שבעה הרוגים ל-62 בני אדם שמצאו את מותם. עלייה נרשמה גם במספר הולכי הרגל שנהרגו מפגיעות רכב - 47 בני אדם, שני הרוגים יותר מאשתקד.

 

בקרב המגזר הערבי נרשמה עלייה של 10% במספר ההרוגים, לעומת ירידה של 5% במגזר היהודי. יש לציין זינוק חד במספר הזרים שנהרגו השנה - 16 בני אדם לעומת 7 אשתקד, זינוק של 129%.

 

שבעה רוכבי אופניים חשמליים נהרגו במחצית הראשונה של השנה, שלושה יותר ממספר ההרוגים במחצית הראשונה של 2018. גם בקרב רוכבי האופנועים נרשמה החמרה - 28 מהם נהרגו במחצית השנה הראשונה, ארבעה יותר (17%) מהחציון הראשון אשתקד.

 

בחינת חודשי השנה השונים מעלה כי למעט בחודשים פברואר ומאי בהם נרשמה ירידה יחסית לעומת נתוני לאשתקד, בארבעת החודשים האחרים נרשמה עלייה. חודש יוני - בדומה לינואר - הוא החודש הקשה ביותר השנה מבחינת הרוגי תאונות דרכים, עם 29 בני אדם שנהרגו בתאונות שונות. לשם השוואה, ביוני 2018 נהרגו 20 בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד"א
תאונה קטלנית - רוכב אופנוע נהרג
צילום: דוברות מד"א
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים