שתף קטע נבחר

אומרים 'לחיים' – על כוס מלאה

דבר תורה לפרשת ראה

ב"ה

 

איזו כמות מים נדרשת כדי למלא כוס? 250 מ"ל? אולי 350 מ"ל? תלוי, כמובן, בנפח הכוס. כוס בעלת נפח של 250 מ"ל, מתמלאת בדיוק ב-250 מ"ל, וכוס בעלת נפח של 350 מ"ל, דורשת 350 מ"ל בכדי להתמלא.

 

רבי זושא מאניפולי, מנהיג גדול בקרב חסידי פולין במאה ה-18, היה נוהג לומר: "כשאגיע לגן עדן לאחר 120 שנה, לא ישאלו אותי 'למה לא היית משה רבינו?' אלא ישאלו 'למה לא היית זושא?'"

 

כי באמת, אין זה תפקידנו לשאוף להיות גדולים כמו משה רבינו, או אפילו טובים כמו האדם הנפלא מבית הכנסת. אנחנו צריכים להיות מי שאנחנו, אבל הטוב ביותר שלנו. בפרשת השבוע, אנו לומדים על הקורבנות שכל יהודי היה צריך להביא בחגים. אומרת התורה, "איש כמתנת ידו, כברכת ה' אלוקיך אשר נתן לך".

 

מישהו עלול לחשוב, האיש ההוא נתן עדר ענק של כבשים, איזו תרומה אדירה! מה שווה העז הקטנה שלי? לכן אומרת לנו התורה, "איש כמתנת ידו". אנחנו לא צריכים להיות טובים כמו מישהו אחר. אנחנו צריכים להיות טובים כמונו. כמו מה שאנחנו יכולים ומסוגלים להיות כאשר ננצל את כוחותינו.

 

כוסית קטנה עשויה להיות רק מ"ל ספורים של משקה, אבל היא תהיה מלאה. ייתכן שיהיה לי בקבוק גדול חמש פעמים ממידת הכוס, והוא לא יהיה מלא אפילו בחציו. אם מישהו לומד בכל בוקר וערב, ניתן לחשוב, "אני לא יכול לעשות את זה, אז אין לי בכלל למה לטרוח". או כאשר אתה שומע על התחייבות התרומה של השכן על סך מאה אלף דולר, אתה עשוי לתהות, "מה שמונה עשר הדולר שלי שווים?"

 

האמת היא, שלאלוקים זה שווה את הכול. כי מה שה' מצפה ממך הוא "כברכת ה' אלוקיך אשר נתן לך". הוא יודע מה יש לך לתת, וזה כל מה שהוא מצפה. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשאוף להגשים את הפוטנציאל שלך, למלא את הכוס האישית הפרטית שלך.

 

שבת שלום

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים