שתף קטע נבחר

עם מי ה' מדבר?

דבר תורה לפרשת שופטים

צביקה האיכר בילה את הלילה באכסניה על אם הדרך. יחד אתו בחדר התארח יהודי שנראה רב חשוב. כשהתעורר צביקה בבוקר, הוא התלבש בחיפזון ומיהר לצאת מהחדר.

 

ממש לפני שיצא לדרכו, עבר צביקה ליד המראה שביציאה מהאכסניה והנה הוא רואה למולו נשקפת דמות של אדם בלבוש רבני. הוא הביט כמה פעמים על עצמו ועל המראה לחילופין, והבין שזה הוא בעצמו - הוא הרב!

 

"אבל אני לא יכול להיות הרב," חשב צביקה לעצמו, "אני אפילו לא יודע איך אומרים את כל התפילות". לאחר מכן, הרגיש צביקה בליטה בכיס הבגד, הוא שלח יד לכיס ומצא ספר. הוא דפדף בדפים, אבל לא הצליח לקרוא את הכתוב. "זוהי הוכחה נוספת לכך שאני אכן אינני הרב, ולמעשה, אני צביקה האיכר".

 

אבל אז הוא הביט במראה שוב והגיע למסקנה הסופית: "באמת, אני הרב. נכון, מבחינתי הספר מלא בצורות וקשקושים ואני לא יכול לקרוא בו, אבל זה בגלל שאף אחד לא באמת יכול לקרוא בו, כולם סתם מעמידים פנים"...

 

בפרשת השבוע, ה' אומר למשה: "נביא אקים להם מקרב אחיהם כמוך, ונתתי דבריי בפיו". במילים אחרות, ה' בוחר נביאים ולמעשה מתקשר איתם, כך שהמסר יועבר לעם. עכשיו, אתם יושבים וקוראים את זה, ואולי אומרים לעצמכם: "אממ.. ה' לא דיבר איתי וגם לא איתך. כנראה הנביאים אינם בני המין האנושי. הם בטח מלאכים".

 

מבט מקרוב על הפסוק אומר לנו בדיוק על מה מדובר. ה' יבחר נביא "מקרב אחיהם", הנביא הוא אחד מאיתנו, אדם כמוכם וכמוני, לא מלאך. וה' מדבר אליו.

 

ה' מדבר איתו?! אוקיי, אולי זה היה פעם, בזמן כשקיבלנו את התורה בהר סיני, או כאשר עם ישראל חיו בארץ ישראל ובית המקדש עמד בתפארתו, אבל עכשיו? האם כיום ה' מעביר את המסר שלו לאנשים? האם הנבואה קיימת עדיין?

 

הרמב"ם, בחיבורו ההלכתי והיסודי "משנה תורה - היד החזקה", מתאר את הקריטריונים שישנם לנביא. הוא כותב את זה בספר ההלכות שלו, כי יש מצווה חשובה מאוד שנגזרת כתוצאה מהתיאור הזה - אם מישהו זוהה כנביא, ולאחר מכן הוא אומר לנו נבואה מה', הרי שאנו נהיה מחויבים להקשיב לדבריו, שכן הוא מעביר את דברי ה'.

 

אז מה הם באמת הסימנים של נביא? אז ככה: ראשית, מדובר באדם רוחני במיוחד ובעל חכמה, שמתעלה מעל חיי החולין של העולם הזה, ושולט על היצר הרע עם האופי החזק שלו, כך שהוא לעולם אינו חוטא. לאדם כזה יש את הכישורים להיות נביא ולזכות לשמוע את דבר ה'. אך זה עדיין לא הכל. אם לאחר תנאים אלו הוא צופה מאורע שיתרחש בעתיד, והוא אכן מתרחש כדבריו, כותב הרמב"ם, שאדם זה הוא נביא.

 

הרשו לי לספר לכם על אדם בן-ימינו. בתחילת מלחמת ששת הימים בישראל, כל העולם עמד במתח עצום, מצפה לשואה נוספת. הערבים במדינות השכנות כבר שיכורים מהניצחון העתידי שלהם. יהודים באמריקה צפו בטרור הבטוח המתקרב בצעדי ענק. והאיש הזה נשא את דבריו שוב ושוב ואמר לנו שאין ממה לדאוג כלל. הוא הבטיח שישראל תנצח בניצחון גדול, אמירה שנחשבה באותם ימים למנותקת מהמציאות ההגיונית, אותה חזו מומחי הצבא. מדהים. מה שהוא אמר קרה במדויק, באופן לא יאומן, בשישה ימים.

 

במהלך מלחמת המפרץ הפרסית, עיראק הייתה נחושה להראות לעולם הערבי שהיא מסוגלת להשמיד את ישראל. כולם היו בטוחים שסאדם חוסיין יקיים את הבטחותיו וישלח ראשי נפץ כימיים. תושבי ישראל אטמו חדרים והצטיידו במסכות גז. כל השגרירויות הזרות קראו לאזרחיהן לעזוב את ישראל, באמירה שהמצב מסוכן מדי... רק קול אחד שידר על תדר אחר. זה היה שוב האיש הזה, שהכריז שוב ושוב שישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם ולא תהיינה התקפות כימיות. היו אנשים שהתקשו להאמין לו; רבים קראו ליקיריהם לחזור לארצות הברית.

 

הסוף ידוע. 39 טילי הסקאד ששוגרו על ישראל לא עשו כמעט נזק. לא בגלל שהסקאדים הם נשק בלתי-יעיל. סקאד אחד נפל בטעות בסעודיה והרג 28 חיילים אמריקאים. אבל האיש הזה חזה, בניגוד לאזהרות של כל המומחים, שישראל תהיה בטוחה. וזה מה שהיה.

 

האיש הזה הוא הרבי מלובביץ'. אלה הם רק שתי דוגמאות לתחזיותיו של הרבי שהתגשמו במדויק. במבט לאחור הוא דייק באמירותיו, וזה קל להסתכל אחורה ולומר שכל אחד היה יכול לראות את זה קורה. אבל אז, אף אחד לא אמר זאת חוץ ממנו. בשני המלחמות הללו, כולם ללא יוצא מן הכלל חזו את התוצאה ההפוכה. בשני מקרים אלו, ובעוד רבים אחרים.

 

הנה אחד ממקרים אחרים אלה: כיום, המומחים אומרים שהעולם הולך ל..עזאזל. החברה מתפוררת ואנו ניסחף בעתיד הקרוב בביצה של חוסר מוסריות, חוסר סובלנות, טרור, גזי חממה (תבחרו אחד...). הרבי לעומתם מנבא שהמשיח כבר על סף הדלת והעולם עומד להשתנות באופן דרמטי מאוד לטוב מוחלט.

 

יכול להיות, אולי, שהרבי הוא בסוד ידע מיוחד? האם נבואה קיימת היום?

תחליטו אתם.

 

שבת שלום!

 

מוקדש לזכות ברכה שרה צוריה בת נוסרת לרפואה שלימה וקרובה

 

כניסת השבת: 19:28

יציאת השבת: 20:27

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים