שתף קטע נבחר

מירי רגב מגיעה למיאמי

השרה רגב הגיעה לביקור מיוחד במיאמי וקראה לקהילה המקומית: "בואו לחגוג אתנו את שנת ה-70 לישראל"

שרת התרבות והספורט, תא"ל (במיל') חה"כ מירי רגב ביקרה בשבוע שעבר בקהילות היהודיות והישראלית במיאמי. השרה נפגשה עם דמויות מובילות בקהילות היהודיות והישראלית במיאמי ואנו נפגשנו איתה רגע לפני שובה לישראל, לסיכום הביקור.

 

השרה רגב, איך התרשמת מביקורך ?

"אני שבה לארץ מוקסמת מהיהודים של מיאמי. עוצמה בלתי רגילה של אהבה ואכפתיות למדינת ישראל. אנשים שלא חסר להם שום דבר בארה"ב ובכל זאת עסוקים בכל ליבם בשלומה וטובתה של ישראל. זה מרגש מאוד לראות את הפלא הזה של העם היהודי. איך אנחנו אחים למרות המרחק הגאוגרפי והאזרחות השונה."

 

עם מי נפגשת במהלך ביקורך כאן?

"נפגשתי עם גורמים שונים שעוסקים בתחומי משרדי, תרבות אומנות וספורט. ראשית פתחתי את פסטיבל הסרטים היהודי כאן, שחוגג 20 שנה, חוויה בלתי רגילה של תרבות ויהדות עם הרבה סרטים ישראליים שיוקרנו כאן הפעם. נפגשתי כאן עם קבוצה של יזמים בראשות ג'ו זבולוני, אנחנו מתכוונים ליזום במסגרת חגיגות ה-70 מסע ישראלי של מכוניות ספורט למבורגיני, כהצדעה של הקהילה כאן והספורט המוטורי לנכי צה"ל, קבענו שנמשיך את ההיערכות בישיבה במשרדי בישראל. בנוסף סיירתי בגלריית הרחוב "Wynwood Walls", מודל עסקי ייחודי שהופך את האומנות למקדם חברתי בפיתוח שכונות חלשות. אני מתכוונת לבחון מודלים כאלו בארץ. היו כמובן עוד הרבה פגישות עם ראשי פדרציות, נציגים של קהילות יהודיות שונות, כולל הפרלמנט הישראלי שמייצג כאן קבוצה גדולה במיוחד של ישראלים, את ראש עיריית מיאמי ביץ' ואחרים".

 

הזכרת את פסטיבל הסרטים היהודי, כשרת תרבות במדינת ישראל האם את סבורה שיש משמעות ייחודית לקולנוע יהודי? או לקולנוע ישראלי ? יש להם תרומה מיוחדת לעולם הקולנוע ?

"קולנוע יהודי אינו דווקא קולנוע שנעשה על ידי יוצרים יהודיים, בהגדרה הזו חצי מהוליווד הוא קולנוע יהודי. קולנוע יהודי בעיני זו יצירה שמספרת סיפור יהודי אותנטי ומייצגת ערכים יהודיים. לכן אני רואה חשיבות מיוחדת, בכך שהפסטיבל נערך במיאמי, בהובלת הקהילות היהודיות כאן. בישראל יש פריחה גדולה של קולנוע יהודי שמייצג חיבור של מסורת עם הווית החיים המודרנית. כמו שאמרתי בפסטיבל, הקולנוע הישראלי מייצג את המיקס הייחודי של ישראל – ישן וחדש, מסורת ומודרנה, לאומיות ואוניברסליות. הסרט "ישמח חתני" שפתח את הפסטיבל הוא דוגמא מצוינת בהקשר הזה".

 

השרה מירי רגב עם סגן הקונסול גיא גלעדי וג'ימי רזניק, באנדרטה לזכר השואה ()
השרה מירי רגב עם סגן הקונסול גיא גלעדי וג'ימי רזניק, באנדרטה לזכר השואה

 

ראיתי שחזרת שוב ושוב על האירועים שאת מתכננת כיו"ר הועדה לטקסים וסמלים, ליובל למלחמת ששת הימים ובשנה הבאה 70 להקמת מדינת ישראל. מה את מתכננת לנו ?

"מלחמת ששת הימים היה הנס המופלא ביותר של הדור שלנו. בכל העולם יהודים ולא יהודים נדהמו איך מדינה קטנה מצליחה להביס בשישה ימים צבאות של כל מדינות ערב והבינו שקרה כאן משהו בעל משמעות עמוקה. במהלך השנים הצליח הקמפיין הפלשתיני השקרי לגרום לנו להתנצל על הניצחון המופלא הזה וזה עצוב מאוד. אין עם שיש לו קשר כזה לארצו כמו שיש לעם ישראל. כך גם לגבי חגיגות ה-70 יש דה לגיטימציה למדינת הלאום היהודית על אף שזו מדינה דמוקרטית לעילא שמעניקה זכויות אזרחיות ללא הבדל דת וגזע.  החגיגות יהיו תשובה הולמת לדה לגיטימציה הזו ואנחנו רוצים את כל יהודי העולם איתנו. ישראל היא מדינת עם היהודי כולו ולכן אני קוראת ליהודי מיאמי גם כאן דרכך להגיע בהמוניהם לחגיגות הללו".

 

אפרופו ששת הימים, מה דעתך על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים, אנחנו שומעים את איומי הפלשתינים שזה יביא לעוד אינתיפאדה

"הטרור הערבי לא צריך תרוצים והוא התחיל לפני 67 עוד בתרפ"ט ולפני כן. אני חושבת שמעבר השגרירות לירושלים הוא רעיון מצוין. למעשה זו החלטה ישנה של שני בתי הנבחרים בארה"ב, שעברה ברוב עצום ולא יושמה עד היום הזה. הגיע הזמן.

הטרור מוזן ומונע מהתקווה הערבית שהם יכבשו את ירושלים, היום זה מבליט את החלום המוסלמי להשתלט על כל העולם דרך ג'יהאד רצחני כמו שאנו רואים בכל מקום. לכן, הצעד הזה של הנשיא הנבחר טראמפ, שאני מניחה יגרור גם אחרים בעקבותיו, יבהיר שירושלים היא בירתה של מדינה אחת ושל עם אחד בלבד. זו האמת וזו גם הדרך היחידה האפשרית. כל דבר אחר הוא אשליה מסוכנת."

 

השרה מירי רגב, בפתיחת "פסטיבל הסרטים היהודי" במיאמי ()
השרה מירי רגב, בפתיחת "פסטיבל הסרטים היהודי" במיאמי

 

 

ראיתי שהתבטאת בביקור הזה כנגד הנשיא אובמה ?

"הקדנציות של הנשיא אובמה לא אופיינו באהדת ישראל, מנאום קהיר שלו ב 2009 ועד הנאום הארוך האחרון של ג'ון קרי, 71 דקות שאפשר לתמצת אותם במשפט אחד "ההתנחלויות הן המכשול לשלום". המזרח התיכון בוער, מיליוני פליטים, האסלאם רוצח בכל מקום, בבירות אירופה וגם כאן בארה"ב, אבל הניתוח המדיני של מזכיר המדינה – רק ההתנחלויות".

 

היא ממשיכה: "זהו עיוורון מדיני, שמונע גם מדברים אישיים והוביל גם להחלטה האומללה של אובמה לא להטיל וטו במועצת הביטחון. אחרי הרבה שנים שדבר כזה לא קרה. עשרות פעמים הממשל עמד לצד ישראל באו"ם, מקום שכמו שאתה יודע יש בו רוב למדינות ערביות מוסלמיות.

אתה יודע משה, סיפרתי כאן בהרבה פגישות על חשיפה ארכיאולוגית מרשימה שחשפנו עם רשות העתיקות בחג חנוכה האחרון לפני כחודש. מדובר בדרך עולי הרגל, הרחוב הראשי בירושלים שלפני 2000 שנה, שעלה מברכת השילוח להר הבית. רחוב אורגינלי עם שרידי חנויות בצדו והמון ממצאים ארכיאולוגיים מאותה תקופה, כולל מטבעות מהמרד הגדול עליהם כתוב בכתב עברי קדום "חרות ציון" !

 

השרה מירי רגב, הקונכ"ל ליאור חייטוג'ו זבולוני ליד רכב ספורט המעוטר בדגלי ישראל, במתחם חברת "למבורגיני".  ()
השרה מירי רגב, הקונכ"ל ליאור חייטוג'ו זבולוני ליד רכב ספורט המעוטר בדגלי ישראל, במתחם חברת "למבורגיני".

 

"באו"ם", היא מסבירה,  "יכולים לומר שלנו אין קשר לארץ. למי יש כזה קשר? למדינות שהצביעו בעד? למי? לסנגלים, לאוקראינים, למלזים? אפילו לבריטים ולצרפתים אין קשר כזה של 3000 שנה לעיר הבירה שלהם.  לכן אני שמחה מאוד על הרוחות החדשות שנושבות מהבית הלבן בוושיגטון, מקווה שזה יתמיד ומאחלת הצלחה רבה לנשיא הנבחר טראמפ. אני מניחה שלא יעשו לו חיים קלים."

 

לסיום, את רוצה לומר משהו לקהילה כאן במיאמי ?

"יש כאן קהילות נפלאות, עם הרבה סולידאריות בתוך הקהילה וגם כלפי ישראל. יש לכם המון כח לעזור למדינת ישראל. הכרתי כאן בביקור את החוק בפלורידה המונע מסוכנויות של המדינה להתקשר עם חברות שמחרימות את ישראל. זה מדהים וחשוב גם שהקהילות והיהודים בכל מקום בעולם יהיו שותפים למלחמה נגד ה-BDS , יש לכם כח כלכלי לעשות זאת. זה היה תמיד הכח של היהודים הערבות ההדדית והמלחמה על הצדק והאמת".

 

עוד משהו קטן לסיום, תגידי ביבי בצרות?

"השמאל בישראל הולך ונחלש בציבור ולכן הוא מחפש דרכים שונות לעקוף את הדמוקרטיה ולהחליף את השלטון. הוא עושה את זה דרך לחץ בינלאומי, דרך התקשורת ודרך בית המשפט. אתם יכולים להבין אותנו כי גם ארה"ב מתמודדת עם זה עכשיו. האליטה שרצון העם לא נראה לה מנסה ללכת נגדו דרך מוקדי הכח שבשליטתה. ראש הממשלה שלנו מותקף בצורה קיצונית מהתקשורת כבר 25 שנה. זה לא יעזור להם. נתניהו מנהיג טוב וחזק. הליכוד מפלגה שורשית ומבוססת מאוד בחברה הישראלית ולכן אנחנו נמשיך להנהיג את ישראל".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רגב בפסטיבל הסרטים היהודי במיאמי, השבוע.
מומלצים