שתף קטע נבחר

מי את קלי-אן קונווי?

בין החליפה המפורסמת ל'עובדות האלטרנטיביות', קלי-אן קונווי הפכה השבוע לאישה החזקה ביותר בממשל החדש וזו סיבה מספיק טובה כדי שנדע עליה קצת יותר.

באוגוסט האחרון מונתה קלי-אן קונווי באופן רשמי למנהלת הקמפיין של הכוכב המפתיע בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. כמה חודשים קודם היא עוד ייעצה למועמד טד קרוז. באותם ימים היא גם אמרה בראיון שדונאלד טראמפ איננו נשיאותי, אבל מאז כמובן הכל היסטוריה.

 

מאז שלקחה על עצמה תפקיד מרכזי בקמפיין של טראמפ נראה היה שהנוכחות שלה, הייעוץ והליווי מבחוץ ומבפנים, היו מרכיב מרכזי במסלול של טראמפ לבית הלבן. היא עמדה בכל ראיון, מול השאלות הקשות והמאתגרות ביותר, היא לא מצמצה כשנשאלה על הקלטת הידועה, היא הפגינה ביטחון מוחלט על אמירות וציוצים שהסעירו את כולם מסביב ואמרה לאורך כל הדרך שדונאלד טראמפ יהיה הנשיא ה-45 של ארה"ב.

 

אז היום דונלד טראמפ הוא הנשיא המכהן של ארה"ב וקונווי שם, עדיין לצידו כיועצת בכירה. "קלי-אן קונווי היייתה יועצת מהיימנה ששיחקה תפקיד מרכזי בניצחון שלי" הודה טראמפ. ביומה הראשון בתפקיד, קונווי לא רק הגיבה לסערות, בפעם הראשונה היא גם חוללה סערה בעצמה. בתגובה למספרים חסרי הבסיס שהציגו בממשל החדש על גודל הקהל שהגיע לצפות בהשבעת הנשיא, טענה קונווי שאלו היו 'עובדות אלטרנטיביות' וכך, כשהיא משאירה את כולם בפה פעור, הפכה קונווי באופן די ברור לדמות מרתקת במשטר החדש ורגע לפני הכותרת הבאה, רצינו לדעת קצת יותר על האישה החזקה בבית הלבן.

 

 

בפעם הראשונה היא אמרה לו "לא". קונווי וטראמפ (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בפעם הראשונה היא אמרה לו "לא". קונווי וטראמפ(צילום: AFP)

 

קונווי בת ה-49 היא דמות מוכרת כבר שנים ארוכות בפוליטיקה ובעיקר במפלגה הרפובליקנית כיועצת בכירה. כמה וכמה פוליטיקאים מוכרים נהגו להשתמש בשירותיה כמי שידעה לייעץ לפוליטיקאים כיצד לפנות ולדבר לקהל הנשים. גם לטראמפ אגב, היא ייעצה בנושא כמה חודשים טרם מינויה.

 

בהתחשב בתוצאות הבחירות, אולי לא כל כך מפתיע לגלות שקונווי נחשבת למומחית סקרים. בשנת 1995 היא ייסדה חברה מיוחדת לסקרים וסטטיסטיקה. מי שהשתמשו אז בשירותיה, היו בין השאר, על פי הדיווחים, סגן הנשיא מייק פנס, ניוט גינריץ, סטיב קינג וקבוצות נוספות הקשורות במקרים רבים למפלגה הרפובליקנית.  באותן שנים קונווי כבר הפכה להיות פרצוף די מוכר בטלוויזיה כשהיא מופיעה לעיתים תכופות בערוצים השונים כדי לבקר את הנשיא דאז, ביל קלינטון. למעשה, בדיווח שפורסם לאחרונה פורסם שהיא עשתה את זה לא פחות מ-1200 פעמים בזמן כהונתו. רק שאז היא הייתה עוד קלי-אן פיצ'גרלד.

 

קלי-אן פיצ'גרלד נולדה בניו ג'רזי. בעיר אטקו, הסמוכה לאטלנטיק סיטי. היא סיפרה בראיון שגדלה בבית של נשים. הוריה התגרשו כשהייתה רק בת 3 והיא גדלה עם אמה, עם סבתה ושתי אחיות לא נשואות של אמה. "ארבע נשים איטלקיות קטוליות גידלו אותי", אמרה. בשנת 82, היאזכתה בתחרות יופי מקומית של ילדות New Jersey Blueberry Princess pageant .זהו כמובן איננו התואר היחיד שהיא מתהדרת בו. קונווי סיימה תואר במדעי המדינה בטרינטי קולג' בוושינגטון, היא למדה באוניברסיטת אוקספורד וסיימה בהצטיינות ובנוסף הספיקה להפוך לעורכת דין עם תואר מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. לאורך השנים, אגב, הגדירה עצמה לא פעם כעורכת דין ש"נגמלה לחלוטין מהמקצוע".

 

 

שנים ארוכות שמה הוזכר בקשר רומנטי עם הסנטור הרפובליקאי של טנסי, פרד תומפסון, שבנוסף לקריירה הפוליטית היה גם שחקן די ידוע שוודאי תזכרו מהתוכנית 'חוק וסדר'. לפני 15 שנים היא נישאה לעורך הדין ג'ורג' טי קונווי השלישי, וביחד יש להם 4 בנות. בשבועות האחרונים עם המעבר של קונווי לתפקיד הבכיר ביותר של אישה בממשל האמריקאי אי פעם, נכתב באחד בדיווחים שגם בעלה של קונווי עלול לקבל תפקיד כלשהו במסגרת השלטון החדש.

 

את דונלד טראמפ פגשה קונווי לראשונה בשנת 2006. אז היא התגוררה באחד מהביניינים שבבעלותו בעיר. על פי דיווח בוושינגטון פוסט קונווי ישבה גם בוועדת הביניין והתפעלה אז מבעל הבית שהגיע לפגישות ודיונים בבניין.

באותו דיווח הוזכר גם טראמפ שמאז אותה היכרות, נהג להתקשר לקונווי לעיתים תכופות כדי לספר לה שראה אותה בטלוויזיה ולהתייעץ איתה בנושאים שונים.

 

במרץ 2015 טראמפ הציע לקונווי בפעם הראשונה להצטרף לקמפיין שלו, אבל היא סירבה. היא הסבירה את הסירוב בחשש מהתדמית הציבורית. "חשבתי שיגידו, מה את עושה שם?" אמרה, "טסה במטוסים? לוחשת באוזנו איך הוא צריך לדבר עם נשים?"

 

בסוף, כפי שאנחנו כבר יודעים, היא עשתה בדיוק את זה אבל בין לבין סייעה לקרוז ואפילו תרמה לו מכיסה.

לניו יורקר צוטטה בעבר כשאמרה ששנים ארוכות עבדה בעולם של גברים. "הבנתי, בעיקר בתחילת הדרך, שיש הרבה מקום לתשוקה, אבל מעט מאוד מקום לרגש. אני תמיד אומרת", הוסיפה "אל תתבלבלו, כי ביום יום אני גבר".


פורסם לראשונה 27/01/2017 14:20

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים