שתף קטע נבחר

מחאת המכולת

בעוד בבתי המשפט נערמות התביעות נגד צו ההגירה הנשיאותי, בניו יורק יסגרו היום אלפי דלי'ס וחנויות מכולת את בתי העסק לאות מחאה ויפגשו בעצרת גדולה

צו ההגירה והפליטים המסעיר מסופהשבוע האחרון עדיין מצליח לעורר הדים וזעם. כבר למעלה מ-700 נוסעים נאלצו לחזור למדינות האם שלהם, בתי המשפט ברחבי ארה"ב מטילים הגבלות וביטולים לסעיפים השונים של הצו והרוחות סוערות. היום החליטו כמה בעלי עסקים מוסלמים לצאת במחאה משלהם. החל מהשעה 12 בצהרים ועד 8 בערב, דלים וחנויות מכולת ברחבי הבורוס של ניו יורק יסגרו לאלתר במחאה על הצו.

 

הכל התחיל כשסוחרים אמריקאים ממוצא תימני הודיעו על נעילה מוחלטת של חנויות המכולת והדלי בבעלותם בתקווה שיצליחו, לדברם, להעביר מסר לממשל טראמפ ולהזכיר לו שגם הם ובני משפחותיהם מהווים חלק משמעותי במרקם הכלכלי והחברתי בארה"ב.  המארגנים דיווחו כי מאות מבין בעלי העסקים כבר מיהרו להבטיח את הצטרפותם. הם מעריכים כי כמה אלפים מהדליס וחנויות המכולות בניו יורק הם בבעלות אמריקאים ממוצא תימני וכולם ינעלו את דלתותיהם.

"יש בין ארבעת אלפים לששת אלפים חנויות מכולת בבעלות תימנים אמריקאים ברחבי ניו יורק" כתבו. בתחילה תכננו לסגור את העסקים משמונה בבוקר ועד שמונה בערב אבל טענו שלא רצו לשבש את שגרת יומם של לקוחותיהם.

 

מהגר מעיראק שעוכב בשבת בשדה התעופה.  (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מהגר מעיראק שעוכב בשבת בשדה התעופה. (צילום: רויטרס)

 

חשוב לזכור שהצו הנשיאותי אשר פרסם הנשיא ביום שישי האחרון מונעאת כניסתם של אזרחי שבע מדינות ביניהן איראן, לוב, סודן, עיראק, סומליה, סוריה וכמובן תימן.  הצו תקף במתכונתו המקורית ל-90 יום. במקביל למחאה של סוחרי ניו יורק שרבים מבני משפחותיהם נפגעו מאותו הצו, יערך בבית המשפט דיון נוסףסביב התביעה אשר הגישו שני תושבי עיראק שהושעו בנמל התעופה קנדי בסופהשבוע.

 

נציג רשויות ההגירה בעיר סיפר שבתי המשפט מנסים לזרז את התביעות של אותם מהגרים שנשארו בשדות התעופה בעקבות הצו. בשנים האחרונות עם הגעתם של עשרות אלפי מהגרים, מספר תיקי ההגירה אשר מגיעים לבית המשפט עומד על 533,000 מקרים מה שאומר שרבים מהם זוכים לטיפול רק אחרי מספר שנים. ברשויות הזכירו בסוף השבוע שהצו מחייב עלייה בכליאות של מהגרים. לממשלה יש תקציב לכליאת 34,000 מהגרים בלבד בזמן נתון למרות שגם בשנים האחרונות נאלצו לכלוא עוד אלפים נוספים.

 

בשדה התעופה קנדי, השבוע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בשדה התעופה קנדי, השבוע(צילום: רויטרס)

 

עם הקשיים והאתגרים שמערים הצו, גם רבים מבעלי הדליס ניזוקו מהשלכותיו ורבים מהם מספרים על בני משפחה שנשארו מאחור.

בשיאה של השביתה המקומית, בשעה 5:15 בערב, יערכו עצרת בברוקלין בורו הול. רבים מהם צפוים לנאום ולספר על הסיפורים האישיים שלהם וכיצד הצו השפיע באופן מיידי על בני משפחותיהם.

 

העצרת תיערך ב: Brooklyn Borough Hall 209 Joralemon St.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מחאה בניו יורק.
צילום: רויטרס
מומלצים