שתף קטע נבחר

יום ללא מהגרים

ברחבי ארה"ב יסגרו היום עשרות עסקים לאות סולידריות עם המהגרים המקומיים. עסקים שלא יסגרו הציעו דרכים יצירתיות להביע את תמיכתם ואלפים יגיעו עד לבית הלבן להפגנה גדולה

 ברחבי ארה"ב חנויות ומסעדות רבות יסגרו היום, יום חמישי, לאות סולידריות עם מהגרים. על היום הזה הכריזו כ"יום ללא מהגרים", כדי להוכיח לאמריקאים כמה קשה יהיה ללא כטח העבודה של המהגרים בארמריקה. מהגרים בוושינגטון די סי, טקסס, ניו יורק, פילדלפיה ועוד מתכננים להישאר היום בביתם ולא להגיע למקומות העבודה ובתי הספר כחלק מההפגנה. בשעות הצהריים הם יצעדו אל עבר הבית הלבן.

 

מארגני ההפגנה הגדולה מבקשים ממהגרים לא חוקיים ותושבים זמניים לקחת חלקבמפגן הכוח המתוכנן. זאת, כמובן, בתגובה לסנקציות הצפויות של דונלד טראמפ בנוגע להגירה ולעלייה במאסרי המהגרים בשבוע האחרון. "מרופאים ועד שוטפי כלים, מהגרים הם חלק אינטגרלי מהחיים בארה"ב", טענו המארגנים. במיות, שיבחה ג'נט מורגיה, מנכ"לית ארגון לה רזא שעומד מאחורי היוזמה את השףחוסה אנדראס שסוגר לאורך כל היום את רשת המסעדות שלו בוושינגטון ובעלי עסקים נוספים.

השף המפורסם סיפר בראיון שההחלטה לסגור את העסקים שלו לאות סולידריות עם המהגרים הגיע אחרי שמאות מעובדיו הודיעו לו שלא יגיעו לעבודה. "כולנו אחד", הוא הוסיף. "אנחנו לא צריכים לריב זה עם זה. כולנו צריכים לעבוד ביחד כדי לקחת את המדינה קדימה". חשוב לציין שהשף היה גם זה שהחליט לוותר על בנית המסעדה המפורסמת שלו במלון טראמפ בבירה אחרי הערותיו של הנשיא על מקסיקנים.

 

 

אכיפת ההגירה מעלה הילוך. השבוע בארה"ב (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אכיפת ההגירה מעלה הילוך. השבוע בארה"ב(צילום: AFP)

 

בינתיים עשרות בעלי מסעדות ברחבי ארה"ב כבר הודיעו על סגירתן. קבוצת The Sweetgreen salad למשל, אשר אוחזת בלא פחות מ-18 סניפים, הודיעה כי כל סניפיה יסגרו לכבוד יום הסולידריות ויצאו להפגנה. "עובדינו הם הפנים של הברנד שלנו מהכניסה ועד המטבח", הודיעו. "הם עמוד השדרה של החברה שלנו ומה שעושה אותה למיוחדת. זו הסיבה שהיום אנחנו עומדים איתם. היום ובכל יום".

 

במוזיאון דיוויס במסצ'וסטס החליטו לקחת חלק בהפגנה על ידי הוצאת כל אותן יצירות שיוצרו על ידי מהגרים. הסרתן מהמוזיאון תמשך עד 21 בפברואר.

אנדי של, בעל רשת חנויות ספרים ובתי קפה, הודיע שבתי העסק שלי יסגרו "לאות סולידריות עם אחיי ואחיותיי", אמר.

בר פילאר, מסעדה בדי סי הודיעו כי יפתחו את שערי המסעדה, אבל יגישו אוכל לטיני אמריקאי לאות הזדהות. צוות העובדים יאסוף את הטיפים ויעניק אותם לעובדים שיבחרו להשתתף בהפגנה המתוכננת.

 

יצעדו לבית הלבן.  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
יצעדו לבית הלבן. (צילום: AFP)

 

רשת חדרי הכושר וידה בוושינגטון די סי פרסמה הודעה לפיה גם היא תושפע מכל חוק הגירה שיעלה. "מהגרים הם כוח עבודה בלתי נפרד מהעסק שלנו. אנחנו תומכים בעובדינו שמהווים את עמוד השדרה של העסק שלנו ואם יחיטו לקחת חלק ביום ללא מהגרים אנחנו נתמוך בהם בכל דרך"

 

בניו מקסיקו בגלל ריבוי ההיספנים בסטייט, בתי הספר חוששים שמאות סטודנטים ישארו היום בביתם. "אנחנו מכבדים את ההורים אבל מבקשים שיבינו כמה חשוב שהתלמידים יגיעו מדי יום לבית הספר", כתבו בתי הספר להורים. ,אנחנו לא רוצים שהם יפגרו בלימודים". תלמידים שלא יגיעו, אגב, ירשמו כנעדרים ללא סיבה מוצדקת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים