שתף קטע נבחר

דה-בלאסיו נחקר בחשד לטובות הנאה

במשך 4 שעות נחקר ראש עיריית ניו יורק בחשד לטובות הנאה עבור התורמים הגדולים לקמפיין שלו. מה בדיוק קרה שם?

ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, נחקר במשך כ-4 שעות בסוף השבוע שעבר בגין חשדות לטובות הנאה שסידר לאישים וגופים שונים שתרמו לקמפיין הבחירות שלו. כך על פי פירסומים אחרונים.

מספר תובעים פדרליים ממשרדו של פריט באהרה, התובע המחוזי של המחוז הדרומי של ניו יורק, הגיעו למשרד עורך דינו של דה-בלאסיו במנהטן לאחר שהלה התנדב להיחקר, לדברי העירייה. "אנחנו סמוכים ובטוחים שראש העיר וצוותו נהגו בהגינות ובמסגרת החוק", אמר דובר העירייה אריק פיליפס, "אנחנו מקווים ששיתוף הפעולה המתמשך שלנו עם חקירתו של באהרה יביא לסיום מהיר של הפרשה".

 

"לא נכנס לפרטים" דה בלאסיו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"לא נכנס לפרטים" דה בלאסיו(צילום: AFP)

 

דל-בלאסיו עצמו הוסיף ש"שמחתי להיפגש איתם ולעבור שוב על העובדות ולדעתי הפגישה היתה מאוד מוצלחת". בין החוקרים של דה-בלאסיו היו גם אנדרו גולדשטיין וטטיאנה מאטינס, מי שהיו בצוות שהרשיע בעבירות כבדות של שחיתות את שלדון סילבר, יו"ר בית הנבחרים באלבני לשעבר, ואת מנהיג הרוב בסנאט באלבני, הסנאטור הרפובליקני דין סקלוס (ביחד עם בנו).

 

החקירה כאמור מתמקדת בטובות הנאה לכאורה שראש העיר העניק למי שתרמו לו כספים במהלך קמפיין הבחירות לראשות עיריית ניו יורק ב-2013.

במהלך ראיון שהעניק לתחנת הטלוויזיה המקומית NY1 לאחר שנחקר, התייחס דה-בלאסיו לטענות נגדו. בראיון טען ראש העיר שאמנם הוא נוהג מאז ומתמיד לעזור לחברים או אנשים מהקהילה עם התנהלותם מול העירייה, אך שאין בכך פסול. דה-בלאסיו אמר שהוא רק מגיש בקשות למחלקות השונות של העירייה בתקווה לחסוך קצת בירוקרטיה, אך הוא אינו מפעיל לחץ על אף אחד לאשר את הבקשות עצמן.

 

 

דה-בלאסיו הוסיף שזה נוהג מקובל אצל כולם ושהוא נהג לעשות את זה עוד כשהיה רק חבר אסיפה. ראש העיר לא התייחס לעובדה שכחבר אסיפה אין לו מרות על מחלקות אליהן הוא מגיש את הבקשות, אך הסיפור שונה לגמרי כשמדובר בראש העיר שהוא גם הבוס של עובדי המחלקות הללו.

ראש העיר נשאל בראיון על טענות ספציפיות לגביי טובות הנאה שהעניק לאנשים ספציפיים שתרמו לו, כמו המנהיג הסאטמרי, הרב מוישה אינדיג, שתרם לקמפיין של דה-בלאסיו ועל פי החשד קיבל בתמורה אישור אישורי בנייה ב-2014. "אני לא נכנס לפרטים הקטנים של החקירה", אמר בתגובה ראש העיר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים