שתף קטע נבחר

מחאת הנשים חוזרת

ביום האישה הבינלאומי שייערך השבוע מתכננות מיליוני נשים ברחבי ארה"ב להחליף את הורוד באדום, לא להגיע למקומות העבודה, לא לרכוש שום מוצר ולשחזר את ההפגנה הגדולה

הנשים מאחורי מחאת הנשים הידועה, עומדות מאחורי המחאה הגדולה הבאה שתיערך ביום רביעי ביום האישה הבינלאומי. ב-8 במרץ מארגנות הנשים שביתת נשים רחבה ברחבי ארה"ב כדי להדגיש את משמעות וחשיבות מקומן של נשים בכלכלה ובחיי היומיום באמריקה. המארגנות מסבירות שנשים עד היום עדיין מופלות לרעה במקומות העבודה, שכרן נמוך יותר והתנאים שלהן טובים פחות.

 

השתתפות בעצרת הגדולה יכולה להתבטא בכמה דרכים. המארגנותמבקשות מנשים שלא להגיע לעבודתן ביום רביעי, לא לערוך קניות ולא לרכוש דברים באינטרנט.

בנוסף, מבקשות המארגנות מנשים ומכל מי שתומך בשביתה, ללבוש ביום הזה, בגד אדום. "אנחנו מבקשות מעמיתינו הגברים" הן מוסיפות, "שיצרו קשר ביום הזה עם בעלי עסקים, עם מקבלי החלטות במדינה שיביעו תמיכה לחוק לשיוויון".

 

משחזרות את ההצלחה. הפגנת הנשים בוושינגטון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
משחזרות את ההצלחה. הפגנת הנשים בוושינגטון(צילום: EPA)

 

המארגנות תיארו את ההשראה שקיבלו מאירועים כמו מחאת בעלי הבודגה התימנים בניו יורק שיצאו למחאה וסגרו את המרכולים שלהם ליום אחד אחרי פרסום צו ההגירה של טראמפ, הן תיארו את ההערכה שלהן ליום המחאה של המהגרים ב"יום ללא מהגרים", וסיפרו שהיום הזה הוא המשך ישיר של כל אלו.  "כשמיליונים צעדו איתנו בצעדת הנשים הגדולה בינואר", קראו, "ראינו בבירור שצבא האהבה שלנו גדול בהרבה מצבא של פחד, חמדנות שונאה. בואו נגביר את קולנו, ביחד, שוב. בואו נזכיר שזכויות נשים הן זכויות אדם, ללא קשר לגזע, לאום, דת, סטטוס, מיניות, מעמד או נכות".

 

השביתה המתוכננת העלתה לא מעט סימני שאלה, שהרי לא כל אישה יכולה להחליט שלא להגיע למקום עבודתה, פרנסתה. רבות טענו שמדובר בשביתה לנשים אמידות בלבד.

הנשים המארגנות מיהרו להגיב וטענו שההיפך הוא הנכון. "האם את מתכננת לשבות אך חוששת מה לומר לבוס שלך",שאלו. ופרסמו מכתב שאותו יכולה כל אחת להגיש לבוס שלה ביום השביתה. "אני פונה אלייך כדי להוגיע לך שלכבוד יום הנשים הבינלאומי לא אגיע לעבודה ביום רביעי הקרוב. כחלק מהמחאה ליום ללא נשים.", מציעות המארגנות לנשים לציין במכתבן.  "המחאה מאורגנת ברוח העצרת שנערכה בחודש ינואר להכרה בערכן העצום של נשים מכל רקע, במערך הסוציו אקונומי החברתי ונגד חוסר השווין שקיים בשלל מערכות, בין היתר בשכר, הטרדה מינית, וחוסר ביטחון תעסוקתי.  כולי תקווה", סיכנו, "שתעמוד לצידי, ולצד כל אישה שמעוניינת לקחת חלק ביום החשוב הזה".

 

מקומות עבודה יכולים גם הם לקחת חלק במחאה אם יסגרו את בית העסק ליום אחד, ולהעניק לעובדות את היום הזה כדי להצטרף למחאה, בין אם בתשלום או ללא תשלום.

במכתב מציעות המארגנות שנשים יציינו את מסירותן למקום העבודה, ויזכירו שבימים אלו חשוב להן יותר מאי פעם להבטיח את זכויותיהן וזכויות קבוצות מיעוט שנתונות עכשיו בסכנה .

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מוורוד לאדום. מחאת הנשים החדשה
צילום: AP
מומלצים